امام جمعه میانه:

امام صادق (ع) الگویی شایسته در علم و عبادت است

حجت‌الاسلام «محمدی» گفت: امام صادق (ع) احیاگر مکتب رحمت و مغفرت نبوی بود و الگویی شایسته در عبادت، علم و احیای اسلام ناب محمدی (ص) است.
کد خبر: ۵۸۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۸ - 17May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «عبدالله محمدی» امام جمعه میانه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد جامع میانه، با بیان اینکه ۳۳ سال زندگی توام با تبلیغ و امامت آنحضرت هم عصر با ۱۰ حاکم بدذات بنی امیه و بنی عباس و قیام‌های خونین بسیار، غصه ای بسیار بزرگ برای مسلمانان است، اظهار داشت: علویان فریب شعارهای بنی عباس را خوردند و با امام همراهی نکردند.

وی تاریخ ائمه را سرمایه ای گرانبها و عجیب توصیف کرد و تصریح کرد: مطاله تاریخ ائمه علیهم السلام، ما را در ییچ های مهم تاریخی، جلو برده و مانع از شکست در برابر دشمن می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مکتب انسان ساز امام صادق (ع) ایشان را احیاگر دین و مکتب رسول الله(ص) دانست و متذکر شد: دین پیامبر، دین شمشیر، ظلم و خونریزی، زر و زور نبود بلکه دین رحمت و مغفرت برای خلق بود، مکتب امام صادق نیز استمرار مکتب جدش بود.

وی با اشاره به تلاشهای امام صادق علیه السلام در تربیت شاگردانی بصیر و ارزنده، افزود: شاگردان ایشان افراد خبره و نخبه ای بودند که موجب عزت تشیع و اسلام شده، اسباب احیای اسلام ناب محمدی را فراهم کرده و تمام مکاتب عقلی را مغلوب مکتب فکری امام خود کرده بودند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه امروز هجمه های سنگینی علیه تشیع وجود دارد و اسلام در محاصره ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادی دشمنان است، بر لزوم بهره گیری از ابزارهای حملاتی دشمن علیه خود آنها تاکید کرد و گفت: فضای مجازی یکی از این ابزارهای ویرانگر است و در عین حال فرصتی بزرگ برای یارگیری از خانه دشمن علیه خود او و احیای مکتب امام صادق (ع) است. 

آیین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با روضه خوانی مداحان و سینه زنی صدها نفر از مردم در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار