رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا عنوان کرد؛

برپایی بیمارستان تخصصی در ناوگروه ۸۶ ارتش

امیر «سلطان‌زاده» گفت: برای نخستین‌بار در ناوگروه ۸۶ ارتش، بیمارستانی تخصصی با تمام امکانات به همراه یک تیم کامل تخصصی پزشکی فراهم شده بود.
کد خبر: ۵۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ - 17May 2023

احداث یک بیمارستان تخصصی کامل در ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «طاهر سلطان‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی رادیویی، با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده در زمینه مسائل درمانی کارکنان ناوگروه ۸۶ ارتش اظهار داشت: این ناوگروه بعد از هشت ماه سفر به دور دنیا در حال نزدیک‌شدن به سواحل نیلگون خلیج‌ فارس است.

امیر سلطان‌زاده افزود: مطمئناً حین چنین سفری اتفاقات خاص زیادی رخ‌ می‌دهد که مقوله بهداشت و درمان هم جزوی از آن است؛ لذا با توجه‌ به محیط بسته کارکنان و اینکه آن‌ها اغلب زمان خود را در وسط دریا سپری کرده‌اند، یک تیم پزشکی کامل تخصصی در این ناوگروه حضور داشت.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش ادامه داد: برای نخستین‌بار در یک ناوگروه یک بیمارستان تخصصی با تمام امکانات با اتاق‌های عمل، آی‌سی‌یو، رادیوگرافی و آزمایشگاه به همراه یک تیم کامل تخصصی پزشکی فراهم شده بود.

وی گفت: طی این هشت ماه خدمات زیادی به هم‌رزمان ناوگروه توسط تیم پزشکی ارائه شد که تعدادی عمل جراحی در اقیانوس آرام و نزدیکی آب‌های سرزمینی استکبار جهانی صورت گرفت که این کار بدون نیاز به پهلوگرفتن انجام شد. یکی از این عمل‌ها، عمل جراحی آپاندیس بود که برای نخستین‌بار در تاریخ دریانوردی ایران در وسط اقیانوس انجام شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا درباره تیم پزشکی که با ناوگروه ۸۶ به مأموریت دور دنیا اعزام شدند، عنوان کرد: این تیم متخصص به‌طور کامل از کارکنان نیروی دریایی ارتش هستند که در ناوگروه ۸۶ در کنار دیگر هم‌رزمان خود حضور داشتند.

بنابراین گزارش، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که به نام «ناوگروه ۳۶۰» نیز شناخته می‌شود، هشت ماه قبل به مأموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شد و اکنون در حال بازگشت به کشور است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها