جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد؛

نقش هیأت معارف جنگ در شبیه‌سازی مناطق جنگی

سرلشکر حسنی‌سعدی گفت: هیأت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در شبیه‌سازی مناطق جنگی و آگاه‌سازی دانشجویانی که ۳۰ سال خدمت را پیش رو دارند، نقش بسزایی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۵۸۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ - 17May 2023

هئیت معارف جنگ در شبیه‌سازی مناطق جنگی نقش به‌سزایی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «حسین حسنی‌ سعدی» جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در بیست و سومین دوره آموزش میدانی معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش و در منطقه عملیاتی کوت کاپن با تأکید بر اهمیّت و جایگاه هیئت معارف جنگ اظهار داشت: به دلیل مدت طولانی هشت ساله جنگ تحمیلی و خستگی رزمندگان، در سال‌های ابتدایی پس از پایان دفاع مقدس فرصت و توان بیان مسائل جنگ تحمیلی و آنچه بر رزمندگان گذشت، به معنای واقعی نبود؛ بنابراین خواه یا ناخواه باید زمانی می‌گذشت تا عده‌ای از استادان و پیشکسوتان دفاع مقدس که در دفاع مقدس حضور فعالی داشته‌اند، گرد هم بیایند و به بازگو کردن آنچه که در جنگ گذشته بود، می‌پرداختند تا برای آیندگان به یادگار بماند.

سرلشکر حسنی سعدی ادامه داد: در پاییز سال ۱۳۷۴ به‌منظور آشنایی دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با جلوه‌های حماسی و مضامین ارزشی دفاع مقدس، اولین دوره آموزش تحت عنوان معارف جنگ آغاز شد. پس از این دوره، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به این نتیجه رسید که در تکمیل این کار لازم است تشکیلاتی را سازماندهی کند تا با تلاش دسته‌جمعی و به‌کارگیری فرماندهان رده‌های مختلف در صحنه‌های نبرد، مدارک لازم تهیه شود و آموزش معارف جنگ را به‌صورتی جامع‌تر انجام دهند. بعد از اخذ مصوبه از محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) شهید صیاد شیرازی این تشکیلات را سازماندهی و به نام هیأت معارف جنگ معرفی کرد.

وی افزود: هیأت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در شبیه‌سازی مناطق جنگی و آگاه‌سازی دانشجویانی که ۳۰ سال خدمت را پیش رو دارند، نقش به‌سزایی ایفا می‌کند؛ چرا که آنان با شنیدن این درس‌ها خود را برای روبه‌رو شدن با چنین شرایط‌هایی به نحو شایسته مهیا می‌کنند.

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به ازخودگذشتگی رزمندگان در منطقه عملیاتی کوت کاپن خاطرنشان کرد: تپه‌های کوت کاپن از محل‌هایی بود که عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس در آن انجام شد. در عملیات فتح‌المبین، چهار قرارگاه اجراکننده از محور‌های مختلف و پس از شکستن هجمه‌های دشمن به سمت پل کرخه وارد عملیات شدند و طی چهار مرحله مناطق مختلفی از جمله عین‌خوش، کوت کاپن، دشت آزادگان و... را از چنگ دشمن خارج کردند. مقاومت و استقرار دشمن در کوت کاپن به اندازه‌ای قوی بود که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این منطقه آزاد شود؛ اما سرانجام رزمندگان اسلام توانستند با اقتدار کامل این منطقه را تسخیر و بیش از پنج هزار نیروی دشمن را نیز در آن اسیر کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار