مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی «ایثار» در مشهدالرضا

حجت‌الاسلام «حسن‌زاده» از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار از ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد در مشهدالرضا خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ - 17May 2023

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی «ایثار» در مشهدالرضابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار» با حضور حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و اصحاب رسانه امروز در سالن شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ حسن‌زاده در این نشست اظهار داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار اقدامی مناسب برای مقابله با جنگ شناختی و ترکیبی دشمن است.

وی افزود: بحمدالله مشهدالرضا میزبان برگزاری این جشنواره شده چراکه اگر امروز ایران ام‌القرای اسلام و مروج مکتب اهل‌بیت است به برکت همجواری با حضرت رضا علیه‌السلام است.

این مسئول یادآور شد: افتخاراتی همچون قیام ۹ دی، تقدیم ۱۸ هزار شهید، خاستگاه فاطمیون و مدافعان حرم، مشهد و خراسان رضوی را نسبت به سایر شهرها برجسته کرده است؛ به دلیل همین جایگاه و اثرگذاری مشهدالرضا، این شهر را در کانون توجه و هجمه دشمنان قرار داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: برای مقابله با هجمه دشمن، باید جهاد فرهنگی صورت بگیرد که هنر بهترین ابزار این جهاد محسوب می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: بواسطه هنر ملتی را می‌شود نسبت به آینده امیدوار و یا ناامید کرد؛ بر همین اساس باید از هنر به بهترین نحو برای امیدبخشی به جامعه استفاده کرد.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار تکریم خانواده‌های شهدا، جهاد فرهنگی را در دستور کار دارد در همین راستا اداره‌کل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی افتخار دارد که تنها استانی است که در بازه زمانی ۹ ماهه سریال ۱۸ قسمتی «بچه زرنگ» ویژه شهدای مدافع حرم را تولید کند.

این مسئول ثبت خاطرات شفاهی پنج هزار نفر از والدین شهدا را از دیگر افتخارات اداره‌کل بنیاد شهید استان در سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: تولید فیلم‌های سینمایی شهید «محمود کاوه» با مشارکت کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی و همچنین شهید «علیرضا توسلی» فرمانده لشکر فاطمیون با محوریت کتاب «خاتون و قوماندان» که به تازگی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب رونمایی شده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار در مشهد گفت: از هنرمندان ۳۰ کشور، هزار و ۲۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده که ۱۱۵ اثر در موضوع عفاف و حجاب است.

حسن‌زاده بیان داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره جمعه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ در جوار شهدای گمنام بوستان کوهسنگی با حضور مدیران فرهنگی و اهالی هنر برگزار می‌شود و فیلم‌ها در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام برگزاری جشنواره نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران حوزه فیلم برگزار می‌شود که اولین نشست با موضوع «راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون» با سخنرانی حسن رحیم‌پور شنبه ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ د پردیس سینمایی مهر برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مراسم اختتامیه جشنواره چهارشنبه سوم خرداد مصادف با سالروز فتح خرمشهر در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست «مصطفی محمودی» مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم و فیلمنامه ایثار و «ناصر باکیده» دبیر اجرایی این جشنواره توضیحاتی در خصوص نخستین جشنواره بین‌المللی ایثار ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها