رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد؛

هدف‌گذاری ایجاد 500 هزار اشتغال در کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)

«بختیاری» از هدف‌گذاری ایجاد 500 هزار اشتغال در سال 1402 خبر داد و گفت: این میزان اشتغال برای 50 درصد غیرمددجو و 50 درصد جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ - 17May 2023

هدف‌گذاری ایجاد 500 هزار اشتغال در کشور توسط کمیته امدادبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز در جشن خودکفایی 5 هزار مجری طرح اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان گیلان با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از کمیته امداد امام خمینی (ره) در اوایل مرداد 1398 پیرامون توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات در این سازمان اظهار داشت: ما سربازیم و افتخار نوکری رهبری را داریم لذا اولویت نخست ما در کمیته امداد بر محور توانمندسازی در کنار حمایت از مددجویان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان را در 3 بُعد اشتغال، مسکن و فرهنگ تعریف کردیم گفت: در هر 3 محور اقدامات خوبی صورت گرفته است و در بخش اشتغالزایی نیز در سال 1401 بالغ بر 500 هزار اشتغال همراه با مهارت‌آموزی توسط کمیته امداد در سطح کشور ایجاد شد.

بختیاری از هدف‌گذاری ایجاد 500 هزار اشتغال در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: این میزان اشتغال برای 50 درصد غیرمددجو و 50 درصد جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) خواهد بود و دهک یک تا پنج برای غیرمددجو تعریف شده است که بر عهده گرفته‌ایم.

وی با اشاره به سهم و نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) در عرصه تولید خاطرنشان کرد: سال قبل با حضور معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک و نماینده کمیته امداد در ژنو، فرش مددجویان کمیته امداد ثبت جهانی شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یک سوم تولید پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود افزود: 700 تن پیله تر ابریشم سال گذشته توسط جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) تولید شد و کارخانه ابریشم صومعه‌سرا گیلان نیز با همت و مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) فعال شده است.

بختیاری با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی کار، جهاد و تلاش تصریح کرد: بیش از 53 درصد جمعیت جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)، بانوان قهرمانی هستند که یتیم تربیت می‌کنند لذا یکی از راهبردهای اصلی ما، ایجاد اشتغال خانگی است تا شغل اصلی مادر بودن تحت الشعاع قرار نگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار