نماینده کنگره آمریکا:

واشنگتن باید به جنگ غیرقانونی خود برای سرنگونی اسد پایان دهد

«تولسی گوبارد» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت باید به «جنگ غیرقانونی و غیرسازنده برای سرنگونی دولت اسد پایان دهیم».
کد خبر: ۵۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ - 21November 2015

واشنگتن باید به جنگ غیرقانونی خود برای سرنگونی اسد پایان دهد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا میگوید زمان آن رسیده که واشنگتن به «جنگ غیرقانونی و غیرسازنده خود برای سرنگونی دولت اسد» در سوریه پایان دهد.

در حالی که مقامات آمریکایی از شخص اوباما گرفته تا نمایندگان ارشد کنگره طی بیش از 4 سال بحران سوریه بر لزوم کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید کردهاند، «تولسی گوبارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت زمان آن رسیده که آمریکا «به جنگ غیرقانونی و غیرسازنده خود برای سرنگونی اسد» پایان دهد.

این قانونگذار اهل هاوایی در مصاحبه با سیانان افزود: «من فکر نمیکنم اسد باید برکنار شود. اگر اسد برکنار و سرنگون شود، داعش، النصره، القاعده و این گروههای افراطی همه سوریه را خواهند گرفت».

این نماینده کنگره ایالات متحده که کهنهسرباز جنگ این کشور در عراق هم بوده، درباره «تکرار اشتباهات گذشته» از سوی آمریکا در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

گوبارد گفت: «افراد همین چیزها را درباره صدام و قذافی میگفتند اما نتایج این دو تلاش ناکام برای تغییر رژیم و ملت سازی متعاقب آن بسیار شدید بود نه تنها نتایج آن شکست نبود بلکه سبب تقویت دشمنان ما شد».

این نماینده کنگره آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته طرحی برای ممانعت از تلاش جمهوریخواهان برای براه اندازی جنگ جهت ساقط کردن بشار اسد به مجلس نمایندگان این کشور ارائه داد.

او درباره علت مخالفتش با سرنگونی بشار اسد اینطور تصریح کرد: «من به مردم آمریکا و مردم هاوایی خدمت میکنم. من یک کهنه سرباز هستم و از سوی بسایری از سربازان هموطنم این را شنیدهام که آنها چقدر نگران تکرار همان اشتباهات قدیمی هستند».
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار