ادامه فراخوان‌ها برای دفاع از مسجدالاقصی

درخواست‌ها برای حضور فلسطینی‌ها درمسجدالاقصی به منظور به شکست کشاندن توطئه صهیونیست‌ها ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ - 17May 2023

ادامه فراخوان‌ها برای دفاع از مسجدالاقصیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درخواست‌ها برای حضور ساکنان قدس و مناطق اطراف آن در مسجدالاقصی و بخش قدیمی شهر قدس اشغالی در روز پنج‌شنبه آینده برای جلوگیری از یورش صهیونیست‌ها و برگزاری مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» رو به افزایش است.

در این فراخوان‌ها از شهروندان فلسطینی خواسته شده است که به خاطر پشت سرگذاشتن محدودیت‌های ایجاد شده توسط نظامیان صهیونیست، برای رساندن خود به مسجدالاقصی پیشدستی کرده و در نخستین ساعت‌های بامداد پنجشنبه وارد شهرقدس و مسجدالاقصی شوند.

از سوی دیگر جنبش جوانان شهر قدس، روز پنج‌شنبه و جمعه آینده را روز پرچم فلسطین اعلام کردند و از همه ساکنان کرانه باختری، نوار غزه و اردوگاه‌های فلسطینی نشین در خارج خواستند که پرچم فلسطین را در همه میدان‌ها و مرز‌های فلسطین به اهتزار درآورند.

گروه صهیونیستی تندرو «بازگشت به کوه معبد» در یک درخواست رسمی، خواستار ورود شهرک نشین‌های تندرو به مسجدالاقصی در جریان برگزاری «راهپیمایی پرچم» شده بودند.

راهپیمایی پرچم به مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ برگزار می‌شود. صهیونیست‌ها مدعی هستند که شهر قدس به طور کامل پایتخت این رژیم است، ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت کشور آنان خواهد بود.

دو سال پیش نیز تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی با وجود هشدار‌های مقاومت، به درگیری و جنگی دیگر در غزه منجر شد که ۱۲ روز به طول انجامید و تنش و درگیری‌های شدیدی را هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی از جمله فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ به دنبال داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها