پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته‌ میراث‌ فرهنگی

«بهرام‌نیا» استاندار در پیامی روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته‌ میراث‌ فرهنگی را تبریک گفت.
کد خبر: ۵۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ - 18May 2023

پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته‌ی میراث‌فرهنگیبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در پیامی روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته‌ میراث‌ فرهنگی را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشور بزرگ و ملت عظیم‌الشأن ما علاوه بر جهات تاریخی و فرهنگی و میراث بسیار گران‌قیمتی که از گذشته دارد، خود او آفریننده‌ی افتخارات و ارزش‌هاست. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)

واضح است شناخت هویت، فرهنگ و میراث گذشتگان تداوم و غنای فرهنگ یک کشور است که حفظ آن وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است.

آثار به جا مانده از قلب تاریخ، میراث گران‌بهایی است که بیانگر هویت، عظمت و شکوه کشورهاست. علم، اندیشه، هنر، تمدن و پیشرفت پیشینیان، چراغ راه مردمی است که با تکیه بر اصالت خویش، فرهنگ تاریخی را حفظ و بر حکمت‌ها ارزش می‌نهد.

انسان با تفکر در زندگی گذشتگان و آثار به‌جای مانده از آنان می‌تواند راه‌های مؤثر و بهتری را برای زندگی خویش انتخاب کند. نتایج این سیر، نه‌تنها از لحاظ فردی، بلکه در جنبه‌های اجتماعی زندگی نیز متجلی است، زیرا اندیشه در زندگی پیشینیان و استفاده از تجربه‌ی تاریخ، ما را از تکرار بسیاری از تجربه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

اینجانب ضمن گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت‌ روز جهانی موزه و میراث‌فرهنگی، آغاز هفته‌ی میراث‌فرهنگی را به‌تمامی کارکنان کارشناسان، اساتید، حافظان و فعالان میراث فرهنگی در سراسر کشور به ویژه استان ایلام تبریک عرض نموده و امید است در حفظ، صیانت و معرفی هرچه بهتر تاریخ گذشته، آثار باستانی و میراث‌فرهنگی این مرزوبوم به مردم، بیش از پیش موفق و مؤید باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها