دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی/ هتک حرمت صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست با یورش روز پنجشنبه هفته گذشته به مسجدالاقصی دور تازه‌ای از تحرکات خطرناک خود علیه فلسطینیان و مسلمانان را آغاز کردند.
کد خبر: ۵۹۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 20May 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روزبه قمصری؛ یورش روز پنج‌شنبه هفته گذشته به مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نمایندگان کنست و شهرک‌نشینان صهیونیست، آن هم درست کمتر از یک هفته از پایان درگیری ارتش این رژیم اشغالگر با جهاد اسلامی فلسطین حاکی از طرح و نقشه‌ای جدید از سران و مقامات تل‌آویو برای اشغال و سلطه بیش از پیش بر مردم فلسطین و هتک حرمت اماکن و مقدسات فلسطینیان است.

دور تازه تحرکات خطرناک رژیم صهیوینستی در مسجدالاقصی

اقدام تحریک‌آمیز سران رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی در شرایط به صورت پیوسته و با برنامه‌ریزی منظم انجام می‌شود که مقامات تل‌آویو به خوبی بر این مهم واقف هستند که بیت‌المقدس از زمان‌های گذشته تا امروز و همچنین در آینده به عنوان یک شهر عربی و اسلامی مطرح بوده و این وضعیت خود را در آینده هم حفظ خواهد کرد. بر این اساس تلاش شهرک‌نشینان صهیونیست که با حمایت وزیر امنیت داخلی این رژیم و پشتیبانی نمایندگان کنست در چارچوب طرح دولت عبری به منظور یهودی‌سازی این شهر مقدس مسلمانان و اعراب انجام شده پروژه‌ای بسیار خطرناک است که می‌تواند در صورت ادامه و اصرار این رژیم به پیشبرد آن، درگیری‌های منطقه‌ای به نقطه انفجار برساند.

بر این اساس تجاوزات و هتک حرمت‌های متعدد و متوالی رژیم صهیونیستی در شهر قدس که حالا به یورش‌ها و تجازات روزانه هم تبدیل شده است یکبار دیگر خوی تجاوزطلبی و دین‌ستیزانه سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع را به مردم فلسطین و جهان نشان می‌دهد. ضمن اینکه دست زدن به چنین اقدامات بسیار حساس و خطرناکی این احتمال را دارد که در هرلحظه با واکنش شدید و پاسخ سخت مردم و نیرو‌های مقاومت فلسطینی روبرو شود. اگر چنین شود شاهد آغاز دور تازه‌ای از درگیری‌ها بین مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

دور تازه تحرکات خطرناک رژیم صهیوینستی در مسجدالاقصی

از طرف دیگر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجدالاقصی ابعاد دیگری هم دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری راهپیمایی‌های پرچم در شهر قدس اشاره کرد. موضوعی که به هیچ عنوان و با هیج عقل و منطقی از سوی مردم و ملت فلسطین پذیرفتنی نبوده و شاهد بودیم که برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی به درگیری مردم و جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها و شهرک‌نشین‌های صهیونیست منتهی شده است.

اما بر اساس اخبار و گزارش‌های موجود تجاوزات و هتک حرمت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین به همین موارد منتهی نمی‌شود و چند سالی است که سران و مقامات تل‌آویو تقسیم مکانی و زمانی بیت‌المقدس را هم در دستور کار خودشان قرار دادند. ضمن اینکه یکی دیگر از اقداماتی که برای آن برنامه ریزی کردند تسلط پیدا کردن بر نمازخانه «باب الرحمه» و ساخت یک معبد یهودیی در نزدیکی «قبه الصخره» است. درست اقداماتی که هرکدام از آن‌ها به تنهایی زمینه بروز تنش‌های قابل توجه و بحران آفرینی گسترده‌ای در اراضی اشغالی دارند.

دور تازه تحرکات خطرناک رژیم صهیوینستی در مسجدالاقصی

حال در چنین شرایطی جدیدترین اقدام تنش آفرین رژیم صهیونیستی شاهد هستیم که کشور‌های عربستان، امارات، بحرین، عمان و قطر، یورش روز پنجشنبه هفته قبل به مسجد الاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نمایندگان کنست و شهرک نشینان صهیونیست را به شدت محکوم کردند. عربستان در بیانیه‌ای که منتشر کرده با اشاره به ایستادن در کنار مردم فلسطین و حمایت از تمام تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین تأکید کرده است.

البته وزارت خانه‌های کشور‌های قطر، بحرین، امارات و عمان نیز هرکدام با محکوم کردن یورش جدید رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان ضمن تاکید دوباره بر حفظ وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس، خواستار توقف کامل اقدام‌هایی از این دست شدند.

دور تازه تحرکات خطرناک رژیم صهیوینستی در مسجدالاقصی

در پایان باید گفت یورش روز پنجشنبه هفته گذشته به مسجدالاقصی توسط وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نمایندگان کنست و شهرک‌نشینان صهیونیست نخستین و آخرین اقدام تجاوزکارانه و خطرناک این رژیم نامشروع و اشغالگر نبوده و نخواهد بود. اما سران و مقامات تل‌آویو باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که اگر به این قبیل رفتار هتاکانه خود در قبال مردم و مقدسات فلسطینیان ادامه بدهند با حوادث و رویداد‌های پیش‌بینی نشده‌ای روبرو خواهند شد که موجودیت آن‌ها را با خطرات و چالش‌های بسیار جدی روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار