پیام پوتین برای نشست جده؛

تاکید بر همکاری‌های روسی-عربی در چارچوب منافع مشترک

رئیس‌جمهور روسیه با ارسال پیامی برای نشست جده، بر همکاری‌های مسکو با کشور‌های در چارچوب منافع مشترک تاکید کرده و این روانه را ادامه‌دار خواند.
کد خبر: ۵۹۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ - 19May 2023

تاکید بر همکاری‌های روسی-عربی در چارچوب منافع مشترکبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه، ۱۹می) پیامی برای نشست جده متشکل از سران کشور‌های عربی ارسال و در آن به تداوم همکاری‌های بین مسکو و کشور‌های عربی براساس منافع مشترک تاکید کرد.

براساس گزار پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، پوتین تاکید کرد: توسعه همکاری بین مسکو و کشور‌های عربی براساس منافع مشترک است. مسکو به حمایت خود از تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز بحران‌ها در سودان، لیبی، سوریه و یمن ادامه خواهد داد.

در ادامه پیام رئیس‌جمهور روسیه برای نشست جده آمده است: مسکو نسبت به توسعه روابط دوستانه و مشارکت سازنده با کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا اهتمام می‌ورزد.

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه، ۱۹می) اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. رویترز به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشور‌های عربی به مزبانی جده عربستان، راهی این کشور شده است.

پیش از خبرگزاری رویترز، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که زلنسکی در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب که از امروز، جمعه در جده آغاز خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

سی و دومین نشست سالانه سران کشور‌های عربی به میزبانی عربستان سعودی، در حالی امروز در جده و با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار خواهد کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

پایان پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار