معرفی کتاب؛

«بی‌سیم چی قهرمان»

کتاب «بی‌سیم چی قهرمان» زندگی‌نامه شهید سید «محمد هاشمی» کم سن و سال‌ترین شهید سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس است که به نویسندگی «مرضیه نژاد بندانی» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۵۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۱ - 22May 2023

«بی‌سیم چی قهرمان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، کتاب «بی‌سیم چی قهرمان» زندگی‌نامه شهید «سید محمد هاشمی» کم سن و سال‌ترین شهید سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس که به نویسندگی «مرضیه نژاد بندانی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در 112 صفحه توسط انتشارات مطیع در سال 1398 منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یک روز که فهرست رزمندگان در زابل را بررسی میکردم با کمال تعجب اسم محمد هاشمی را دیدم فوراً اسم پدرش را نگاه کردم درست بود محمد هاشمی فرزند عباس او به جبهه رفته بود. میدانستم خانواده اش دل تنگ پسرشان هستند؛ به خاطر این که او خیلی کوچک بود. برنامه ریزی کردیم و به دیدار خانواده اش رفتیم. پدر و مادرش بسیار صبور بودند. از نظر اخلاقی خیلی جذب خانواده ی محمد هاشمی شدیم بعد از عملیات مقدماتی بیت المقدس که انجام شد، فهرست شهدا از طریق کرمان به ما اعلام شد اسامی شهدا که به دست ما رسید نام محمد هاشمی را که در بین شهدا دیدم، خیلی ناراحت شدم؛ و سریع مقدمات کار را فراهم کردم.

یکی از کارهای بسیار سخت دادن خبر شهادت به خانواده ها بود. برای این کار تیم کوچکی اعم از یک خواهر دو برادر پاسدار و یک روحانی تشکیل دادیم. سپس به سراغ خانواده ی شهید هاشمی رفتیم. روحانی همراه مان کمی مقدمه چینی کرد و پیام امام برین را داد و سپس آرام آرام خبر شهادت فرزندشان را به آنها گفتیم. بعد از آن مقدمات مراسم تشییع اش را مهیا کردیم و سپس مراسم ایشان با حضور اقشار مردم انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار