مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ در دهه کرامت در اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام ۲۰۰ نفر از مبلغان در دهه کرامت خبر داد و گفت: دختران به عنوان مادران فردای جامعه باید با زیبایی آموزه‌های دینی آشنا شوند.
کد خبر: ۵۹۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ - 20May 2023

فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ در دهه کرامت در اردبیلبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «قاسم جعفرزاده» مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، آغاز «دهه کرامت»، ضرورت الگوگیری دختران از سیره زندگانی بانوان نمونه اسلام تاکید و اظهار داشت: دختران، نماد عطوفت و محبت در خانه و مادران فردای جامعه بوده و نوع تربیت و رشد و نمو معنوی و جسمی آن‌ها می‌تواند سرنوشت ساز و تأثیرگذار باشد.

وی گفت: مناسبت روز دختر که در سال ۱۳۸۵ و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس پیشنهاد فرهنگسرای دختران و به مناسبت تولد حضرت فاطمه معصومه (س)، کریمه اهل بیت به‌عنوان «روز ملی دختران» نامیده شد، در عین ادای دین در حق دختران جامعه و یادآوری ارزش و اهمیت بی‌مانند آنان، توجه و تعظیمی هم در برابر مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه (س) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود:حضرت معصومه (س) در عین جوانی، دارای مقامی عظیم و شگرف است. تا به اندازه‌ای که زیارتش همردیف زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) نامیده شده و بهشت، دستاورد و پاداش زائران حضرتش عنوان شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) را فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه کرامت در جامعه عنوان کرد و افزود: باید از فضای معنوی ایجاد شده برای تمسک عملی به سیره آن بزرگواران، استفاده کنیم و در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و نیز الگوسازی زندگانی حضرت معصومه (س) برای دختران، برنامه کاربردی ارائه دهیم.

وی هدف اصلی از برنامه‌های فرهنگی در حوزه بانوان را ارتقای خودآگاهی در بین این قشر تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: از آنجا که دشمن به اهمیت نقش مادر در سلامت خانواده و جامعه پی برده و تأثیر آن در پیشرفت جوامع را مشاهده کرده، لذا از ابزارهای مختلف رسانه‌ای، در صدد ضربه زدن به این جایگاه مقدس و نهاد خانواده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: بانوان اندیشمند و انقلابی ایران اسلامی با افق دید وسیع نسبت به تربیت دینی و آینده جامعه، دشمن را در رسیدن به اهداف شوم در راستای تهاجم فرهنگی ناکام می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها