فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مأموریت ناوگروه ۸۶ موجب خنثی‌سازی تبلیغات منفی غربی‌ها علیه ایران شد

دریادار «ایرانی» از رفتار ایرانی ـ اسلامی کارکنان ناوگروه ۸۶ نداجا در جریان اعزام این ناوگروه به دور کره زمین و نیز استقبال دیگر ملت‌ها از نیرو‌های ایرانی خبر داد و گفت: ما به‌عنوان نماینده مردم ایران خصلت پاک و زبان ایرانی را در یک قاب ارائه کردیم.
کد خبر: ۵۹۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 20May 2023

جوانان نیروی دریایی اشک مقامات امریکایی را درآوردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی رادیویی، درباره سفر ناوگروه ۸۶ به دور دنیا اظهار داشت: این افتخار بزرگ را از طرف خودم و هم‌رزمانم به مردم عزیز ایران و مقام عظمای ولایت عرض تبریک دارم.

دریادار ایرانی که عازم مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶  بود، افزود: با بالگرد به استقبال هم‌رزمانم می‌روم و افتخار بزرگی است که بعد از هشت ماه مجدداً عزیزانم را زیارت کنم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اعزام در این دوره متفاوت‌تر از قبل خواهد بود، عنوان کرد: عزیزان ما توانستند آن‌چه در بیانیه گام دوم انقلاب آمده و منویات رهبر انقلاب اسلامی را در مأموریت دور کره زمین ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه ما توانمندی و اقتدار را از سوی جوانان عزیز شاهد بودیم که شبانه‌روز و غیرتمندانه تلاش می‌کنند تا در حوزه‌های مختلف به‌ویژه علم و دانش پویا باشند، گفت: نیروی دریایی بازوی قدرتمندی است که کشور عزیز و نظام مقدس ما از آن بهره‌مند است.

امیر ایرانی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند نیروی دریایی بین‌المللی، نظامی، علمی و سیاسی است و محیط فعالیت ما خارج از مرز‌های کشور است و عمدتاً در محیط بین‌الملل حضور داریم.

وی بیان کرد: بحث دیپلماسی دفاعی همواره در دستور کار ما قرار داشته و حضور در پهنه‌های آبی نشان می‌دهد که به همه جهان خواهیم توانست دسترسی داشته باشیم و در همین مأموریت اخیر، دیپلماسی دفاعی و حضور بین‌المللی را به‌خوبی ارائه کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: پرچم مقدس کشور و نماد مردم عزیزمان و به‌ویژه شهدای عزیز را در کشور‌های مختلف برافراشتیم.

دریادار ایرانی با اشاره به فعالیت کشورمان در حوزه دیپلماسی خاطرنشان کرد: اثربخشی نیروی دریایی راهبردی ارتش و فرهنگ ایرانی‌ ـ اسلامی که ریشه‌دار بوده و پایه تربیتی ما است در همه بنادر ارائه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در اندونزی بازدیدی غیررسمی داشتیم؛ ولی عزیزان به‌صورت رسمی ما را پذیرفتند که نشان می‌دهد آن کشور علی‌رغم درخواست غیررسمی ایران، اما دریافتی رسمی داشتند که حرکت قابل‌ توجه و ارزشمندی است.

وی افزود: همچنین در سواحل آمریکای جنوبی نیز برای اولین‌بار حاضر شدیم و در عبور از برزیل و شیلی، آن‌ها شاهد رفتار اسلامی هم‌رزمان ما بودند که اولویت ما رفتار‌های اسلامی و اثربخش بود؛ به‌گونه‌ای که وقتی از آن نقطه جدا می‌شدیم، اشک در چشمان مقامات سیاسی و نظامی حلقه زد و اعلام داشتند که کاش بیشتر این جا می‌ماندید و بسیار متعجب بودند که نظامی ایرانی، این‌چنین است.

امیر ایرانی با اشاره به تبلیغات سوء غربی‌ها علیه ملت ایران بیان کرد: وقتی در آفریقای جنوبی حضور پیدا کردیم، مسلمانان شیعه و سنی به استقبال آمدند و محفل انس با قرآن نیز توسط ناوگروه برگزار شد و مسجد شیعیان از ما دعوت کردند تا در نماز جماعت حضور داشته باشیم.

فرمانده نداجا اظهار داشت: ما به‌عنوان نماینده مردم ایران خصلت پاک و زبان ایرانی را در یک قاب ارائه کردیم و حتی بر قول و قرارهایمان استوار ماندیم و رفتار ما صد درصد بر اساس رعایت قوانین بین‌المللی بود که برای مردم این کشور‌ها جالب‌ توجه بود.

وی اضافه کرد: آن‌ها چنین انتظاری نداشتند و همین مسئله نشان می‌داد که دشمنان ما از حوزه تبلیغاتی به‌گونه‌ای منفی مردم ما را معرفی کردند؛ ولی عکس این مسئله ثابت شد و هم‌رزمان من در این رزمایش قابل‌ توجه بودند و ۲۰ درصد این عزیزان برای اولین‌بار در یک کشور دیگر حضور یافتند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه امروز خانواده نیروی دریایی بهترین حس و حال را دارند، افزود: در جمع خانواده‌ها روی اسکله حاضر هستیم و در کنار هم به شادی می‌گذرانیم.

فرمانده نداجا عنوان کرد: تجهیزات بومی ما به همراه نیرو‌های غیور نیروی دریایی عازم شدند و امروز افتخاری عظیم را برای کشور ثبت کردند.

وی با بیان اینکه ناوشکن دنا تمام‌ایرانی بوده و تجهیزات ویژه ناوبندر مکران نیز ایرانی است، گفت: علی‌رغم تحریم‌ها، تهدیدات و توطئه‌ها توانستیم در کشورمان چنین جوانانی را داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: این جوانان در تاریخ ثابت کردند که راه شهدا زنده و پویاست و با اقتدار ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها