مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول خبر داد؛

تدوین و ثبت ملی ۱۶ نقطه گردشگری دفاع مقدس در دزفول

سرهنگ سعادت‌زاده به فعالیت ۲۲ گروه مردمی در حوزه دفاع مقدس در دزفول اشاره کرد و گفت: برای توسعه گردشگری دفاع مقدس، ۱۶ نقطه گردشگری تدوین شده و ۶ نقطه در حال ثبت ملی است ضمن اینکه ۱۰ نقطه دیگر نیز در حال تدوین است.
کد خبر: ۵۹۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ - 20May 2023

تدوین و ثبت ملی ۱۶ نقطه گردشگری دفاع مقدس در دزفولبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ پاسدار «هادی سعادت‌زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران اظهار داشت: برای توسعه گردشگری دفاع مقدس، ۱۶ نقطه گردشگری تدوین شده و ۶ نقطه در حال ثبت ملی است ضمن اینکه ۱۰ نقطه دیگر نیز در حال تدوین است.

وی به فعالیت ۲۲ گروه مردمی در حوزه دفاع مقدس در دزفول اشاره کرد و افزود: به دنبال راه اندازی یک استودیو برای جمع آوری آثار هستیم البته درخصوص جمع آوری مستندات به علت کمبود امکانات، عقب افتادگی داریم که از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بر ضرورت فعال بودن دائمی کمیته‌های چهارم خرداد تاکید کرد و گفت: افتخارات نظام مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران است.

سعادت‌زاده یادآور شد: کمیته‌های هشت‌گانه در فرمانداری تشکیل شده و برنامه‌ها به صورت تخصصی دنبال شده‌اند که درمجموع نزدیک به ۲۰۰ برنامه شاخص به مناسبت چهارم خرداد تدارک دیده شده است.

وی افزود: ۷۰ برنامه و طرح عمرانی آماده شده که افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند که با توجه به تراکم برنامه‌ها از هفته گذشته طرح‌های حوزه درمانی، ورزش و گازرسانی شروع شدند.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول متذکر شد: با همت خیران مدرسه ساز، هشت مدرسه همزمان با میلاد امام رضا(ع) کلنگ زنی خواهد شد ضمن اینکه هفته گذشته نیز با حضور مدیرکل تامین اجتماعی ۲ بخش بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افتتاح شد.

سرهنگ سعادت‌زاده با اشاره به تقارن دهه کرامت با چهارم خرداد گفت: جشن‌هایی در میدان شیخ انصاری، فتح المبین و پارک دولت با حضور خدام برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به نقش بی بدیل بانوان در دفاع مقدس از نقش زنان در سوم خرداد در مرکز فرهنگی تجلیل می شود، همچنین همایش تجلیل از ایثارگران و رزمندگان با حضور سردار رئوفی در سوم خرداد برگزار می‌شود.

دبیر ستاد چهارم خرداد دزفول دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای موشکی را از دیگر برنامه‌های چهارم خرداد عنوان کرد و گفت: برپایی ۱۵ موکب در نقاط مختلف دزفول با استفاده از گروه‌های مردمی و پخش سه مستند ۲۰ دقیقه ای تولید بنیاد چهارم خرداد در شبکه های ملی و استانی و بزرگداشت ۸۵۶ شهید موشکی در سوم خرداد از دیگر برنامه‌های همین مناسبت هستند.

سرهنگ سعادت‌زاده خبر داد: پخش زنده ویژه برنامه‌های رادیویی و همایش چهارم خرداد با حضور امیر موسوی فرمانده ارتش از دیگر برنامه های تدارک دیده شده هستند همچنین برنامه‌هایی در تهران، قم، اهواز، کرج و مشهد با حضور دزفولی‌های مقیم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها