دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازگشت راهبردی سوریه به اتحادیه عرب/ فلسطین اصلی‌ترین موضوع کشور‌های عربی

حضور کشور سوریه بعد از ۱۲ سال در نشست اتحادیه عرب ضمن اینکه نقطه پایانی بر انزوای این کشور است شکستی بزرگ و تاریخی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵ - 21May 2023

بازگشت پیروزمندانه سوریه به اتحادیه عرب/ فلسطین اصلی‌ترین موضوع کشور‌های عربیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روزبه قمصری؛ روز پنجشنبه هفته گذشته بشار اسد رئیس جمهور کشور سوریه پس از ۱۲ سال در نشست اتحادیه عرب در جده عربستان سعودی حضور پیدا کرده و ضمن ملاقات و دیدار با سران کشور‌های عربی و اسلامی منطقه پیرامون مسائل و موضوعات منطقه‌ای با آن‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداخت. امری که ناخشنودی شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال خود داشته است.

اما چرا دعوت و حضور بشار اسد رئیس جمهور روسیه در نشست اتحادیه عرب تا این اندازه برای دنیای غرب و در راس آن امریکا و همچین برای رژیم صهیونیستی سخت و دردآور بوده است؟ پاسخ به این سوال را باید در تبعات دعوت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حضور در نشست اتحادیه عرب آن هم بعد از ۱۲ سال جستجو کرد. زیرا اکنون کشور سوریه پس از کشست دادن تروریست‌های تکفیری داعشی و مسلط شدن بر بخش اغظم در سرزمین خود به عنوان یکی از کشور‌های اصلی محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی ایستادگی می‌کند.

البته این ایستادگی سوریه به تنهایی انجام نمی‌شود و شاهد هستیم بعد از اینکه این کشور مجددا به عضویت اتحادیه عرب درآمده است، این ایستادگی سوریه در برابر دنیای غرب و رژیم صهیونیستی از امروز به بعد به همراه سایر کشور‌های عربی و پشتیبانی آن‌ها از دولت بشار اسد صورت می‌گیرد. امری که درست بر خلاف برنامه‌ها و نقشه‌های سران و مقامات تل‌آویو به منظور سلطه بر کشور‌های عربی از طریق تحت فشار قرار دادن این کشور‌ها به منظور عادی سازی روابط با این رژیم جعلی است.

حال موضوع جالب توجه و عبرت آموز اینجاست که همان کشور‌هایی که ۱۲ سال قبل و در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۱ در نشستی اضطراری در قاهره رای به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب داده بودند، امروز بعد از ۱۲ سال بعد از اینکه مشاهده کردند گروه‌های تروریستی تکفیری که با حمایت آنها، آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد اشغال سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد را داشتند با شکست سختی روبرو شده و تقریبا نابود شدند به این نتیجه رسیدند که تغییر حکومت بشار اسد ممکن نیست و اینگونه شد که با دعوت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه به نشست اتحادیه عرب، در بیانیه‌ای رای به لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه دادند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه کشور سوریه بیش از ۱۰ سال بود که گرفتار مبارزه با تروریسم تکفیری داعشی بود شاهد اندکی ضعیف شدن محور مقاومت بودیم که این موضوع هم به دلیل تمرکز محور مقاومت در سوریه جهت از بین بردن داعش بود. اما حالا با نابودی سرزمینی داعش شاهد بازگشت اوضاع به حالت عادی بوده و با پیوستن سوریه به اتحادیه عرب اوضاع منطقه و محور مقاومت در حال بازگشت به روز‌های قبل از آغاز فتنه سوریه است.

در حقیقت از امروز به بعد شاهد تمرکز مجددا سوریه، کشور‌های عربی و همچنین محور مقاومت بر موضوع و مسئله آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی خواهیم بود. بر این اساس همین موضوع دقیقا مسئله‌ای است که موجبات نگرانی و هراس رژیم صهیونیستی و آمریکا را فراهم کرده است. زیرا آن‌ها به منظور پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود عدم همبستگی و اتحاد کشور‌های عربی را لازم دارند و متاسفانه امروز آن را هم از دست دادند.

با توجه به تمامی مسائل و موضوعات گفته شده از امروز شاهد قرار گرفتن دوباره مسئله فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی در دستور کار کشور‌های اسلامی هستیم و این اتحاد و همبستگی کشور‌های عربی و اسلامی در کنار محور مقاومت که متشکل از ایران، لبنان، عراق، سوریه و یمن است کار را برای این رژیم اشغالگر و ارباب آن یعنی آمریکا و حتی اروپای غربی بیار سخت و دشوار خواهد کرد.

در پایان باید گفت تمامی تلاش‌ها و نقشه‌های دنیای غرب و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان عامل اصلی آن‌ها در منطقه خاورمیانه تا امروز با شکستی سنگین و غیرقابل پیش‌بینی روبرو شده است و از این روی است که منطقه در آینده‌ای نزدیک دستخوش تغییر و تحولاتی مثبت و به سود کشور‌های اسلامی و محور مقاومت و به ضرر و زیان آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها