مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد؛

آغاز هفتمین فراخوان جشنواره هنری فانوس

«اعتراف» گفت: هفتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعداد‌های بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 21May 2023

«ابوالفضل اعتراف» مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان اظهار داشت: هفتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی بویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

دبیر جشنواره استانی فانوس در گلستان با اشاره به موضوعات این جشنواره افزود: نقش ولایت و رهبری در پیشبرد آرمان‌های دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم، شهیدان، جانبازان و آزادگان رزمندگان و ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مدافعان حرم و وطن، سبک زندگی رزمندگان و شهدا و راهیان نور از موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های؛ هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، نمایش نامه)، هنرهای تجسمی (عکس، نقاشی، پوستر)، تلویزیون و سینما (فیلم داستانی کوتاه، انیمیشن، مستند کوتاه، نماهنگ)، موسیقی و سرود (موسیقی با کلام و بی‌کلام، سرود)، رادیویی (نمایش رادیویی، پادکست) و بخش ویژه دانش آموزی (عکس، نقاشی، تئاتر صحنه ای، فیلم کوتاه 180 ثانیه) برگزار می شود.

اعتراف گفت: هنرمندان استان می توانند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان و همچنین مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج گلستان ارسال کنند.

این مسئول به زمانبندی این جشنواره اشاره و عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان تیر سال جاری است و آیین اختتامیه استانی شهریور در گرگان برگزار می شود و آثار برتر به جشنواره ملی ارسال خواهند شد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان بیان داشت: آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس در مرحله کشوری مهر سال جاری به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

آغاز فراخوان جشنواره هنری فانوس در گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها