فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان مطرح کرد؛

تدارک بیش از هزار و ۵۲۰ برنامه برای گرامیداشت سوم و چهارم خرداد

«زنگانه» گفت: هزار و ۵۲۰ فعالیت فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عمرانی در قالب ۴۱ برنامه شاخص از طریق ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان گلستان تدوین شده است.
کد خبر: ۵۹۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ - 21May 2023

تدارک بیش از هزار و 520 برنامه برای گرامیداشت سوم و چهارم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر استان گلستان، امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوم خرداد در تقویم مناسبت‌های ملی دفاع مقدس به عنوان هفتمین برنامه است که امسال با شعار «ما متحدیم» برنامه‌های خود را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر یک حادثه بی‌نظیر در جهان است که وقتی به ابعاد مختلف این عملیات توجه میکنیم پی میبریم، این عملیات در اوج اقتدار و اتحاد و همدلی اتفاق افتاد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: آنچه که رزمندگان ما را به پیروزی رساند، در راس همه آن‌ها توکل و اعتماد به خداوند بود، این درس‌های حماسه خرمشهر است اگر به این درس‌ها توجه کنیم پیروز خواهیم بود و بعد از آن توکل به خدا و توسل به ائمه بوده و بعد از آن اتحاد بین سپاه و ارتش در تمامی قرارگاه‌های فتح خرمشهر گردان‌های سپاه و ارتش در کنار هم قرار داشتند.

وی با اشاره به روز دزفول خاطرنشان کرد: دزفول یا شهر موشک ها، به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی است که در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری این لقب به دزفول داده شد.

کاظمی یادآور شد: آمادگی رزمندگان در مدت زمان کوتاه، تداوم عملیات‌ها تا عملیات الی بیت‌المقدس، وسعت منطقه‌ای عملیات با بیش از پنج هزار کیلومتر مترمربع، به اسارت در آمدن ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های بعثی، ۱۶ هزار کشته از نیرو‌های متجاوزین و غنیمت گرفتن ادوات و تجهیزات نظامی از ویژگی‌های بارز و شاخص عملیات حماسه آزادسازی فتح خرمشهر بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان همچنین با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، به نقش رزمندگان گلستان از جمله بانوان استان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور ۸۰۰ بانوی رزمنده در مناطق جنگی و عملیاتی برای پشتیبانی از جبهه‌ها، نشانه آشکار همبستگی همه ایرانیان برای حفظ کیان جمهوری اسلامی است.

کاظمی عنوان کرد: هزار و ۵۲۰ برنامه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عمرانی در قالب ۴۱ برنامه شاخص از طریق ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در استان گلستان تدوین شده است.

وی با بیان برخی برنامه‌های اجرایی اذعان داشت: صبحگاه مشترک نظامی، نواختن زنگ مقاومت، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر حماسه فتح، تجلیل از فاتحان خرمشهر، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مراسم گرامیداشت روز مقاومت دزفول با حضور خدام رضوی، جشنواره فرهنگی ورزشی، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، پروژه کلنگ زنی ۱۸ واحد منازل سازمانی سپاه نینوا در گرگان، برگزاری میز خدمت توسط بسیج ادارات، رو نمایی از کتاب دفاع مقدس از برنامه‌های اجرایی در ستاد گرامیداشت آزادسازی خرمشهر می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار