سفیر سابق ایران در عراق:

سیاست خارجی باید بتواند اعمال فشار‌های خارجی را خنثی کند

دانایی‌فر گفت: سیاست خارجی باید در موضعی قرار گیرد که بتواند اعمال فشار‌های خارجی را خنثی کند.
کد خبر: ۵۹۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ - 21May 2023

سیاست خارجی باید بتواند اعمال فشار‌های خارجی را خنثی کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن دانایی‌فر» سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگویی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا، اظهار داشت: سه اصل محوری «عزت، حکمت و مصلحت» زیربنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده و اتحاد هر سه اصل است که به این چارچوب معنا می‌دهد و این مهم یکی از موضوعاتی است که از ۳۵ سال گذشته مقام معظم رهبری در تبیین و جمع‌بندی آن نقش اصلی را داشتند.

دانایی‌فر افزود: رهبر انقلاب با بررسی شاخص‌های سه گانه‌ای که مبنای سیاست خارجی است بر داشتن دیپلماسی فعال و غیر انفعالی تاکید داشتند.

سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به ۶ ضابطه الزامی در سیاست خارجی، تصریح کرد: الزامات ۶ گانه مقام معظم رهبری بدین معناست که باید سیاست خارجی و دیپلماسی منفعلی نداشته باشیم که لازمه تحقق این امر داشتن برنامه، دقت و انعطاف است.

وی با اشاره به شاخصه «عزت» در سیاست خارجی بیان کرد: رهبری تاکید داشتند که عزت به معنای کوتاه آمدن نیست بلکه به معنای دور زدن موانع سخت و عدم توقف در سیاست خارجی و دیپلماسی است. سیاست خارجی باید در موضعی قرار گیرد که بتواند اعمال فشار‌های خارجی را خنثی کند.

دانایی‌فر با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب نباید در حوزه دیپلماسی در میدان دیگران بازی کنیم، خاطرنشان کرد: خنثی کردن خطوطی که به دنبال درگیر کردن ایران با همسایگان است، نیازمند حکمت، تعاملات و فعالیت‌های خردمندانه است.

منیع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار