پدر شهیدان «عابدی» به رحمت ایزدی پیوست

پدر شهیدان «عابدی» دعوت حق را لبیک گفت و پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندانش به آنها پیوست.
کد خبر: ۵۹۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵ - 22May 2023

پدر شهیدان والامقام «عابدی» به رحمت ایزدی پیوستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حاج ابوالقاسم عابدی» پدر شهیدان «سردار جواد و علی عابدی» در سن ۸۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پس از تحمل سال‌ها فراق فرزندان، به ارواح مطهر شهدایش پیوست.

فرزندان دیگر خانواده ایثاگر عابدی نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و به درجه جانبازی نایل آمدند. دو شهید و سه رزمنده و جانباز «امیر عباس، تقی و جعفر» کارنامه صبر و ایثار و شهادت‌طلبی این خانواده هستند.

مراسم تشییع ابوالشهیدان عابدی امروز (دوشنبه) ساعت ۱۶ از مسجد باب‌الجنه به‌سمت گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) برگزار و در جوار مزار مطهر شهیدانش آرام خواهد گرفت.

«شهید جواد عابدی» متولد سال ۱۳۴۰ بود. وی با برادرش قبل از انقلاب در راهپیمایی‌ها حاضر می‌شد و اعلامیه‌های امام را توزیع می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب هم به عضویت سپاه درآمد و به جبهه‌های حق علیه باطل ملحق شد و در عملیات‌های رمضان، محرم، والفجر‌های مقدماتی، ۸-۴-۳، خیبر، بدر، کربلای ۱،۴و ۵ در مسئولیت واحد ادوات، فرماندهی گردان، فرماندهی تیپ و فرماندهی عملیات لشکر شرکت کرد و چندین بار به سختی مجروح شد.

بسیار مهربان و متواضع بود. پدرش می‌گفت: «در لشکر علی‌بن ابی‌طالب (ع) فرمانده بود و ما نمی‌دانستیم.

خودش می‌گفت: «یک بسیجی هستم!» زمانی که شهید شد و کارت‌های شناسایی‌اش را آوردند، دیدیم فرمانده بوده!»

جواد هفتم اسفند سال ۱۳۶۵ در سن ۲۵ سالگی در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نایل آمد.

برادرش «شهید علی عابدی» چهار سال از جواد کوچکتر بود. پنج ماه بعد از برادرش در سن ۲۲ سالگی در تاریخ هفتم تیر سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش در شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار