یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

مأموریت دریانوردی ۳۶۰؛ عبور از «ما می‌توانیم» به «ما توانستیم»

مأموریت دریانوردی ۳۶۰ دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در راستای تبدیل «ما می‌توانیم» به «ما توانستیم» آن‌هم به‌وسلیه یک ناوشکن تمام‌ایرانی رقم خورد، قدرتی جدید را برای جمهوری اسلامی ایران در جهان ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۹۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲ - 23May 2023

مأموریت دریانوردی ۳۶۰؛ عبور از «ما می‌توانیم» به «ما توانستیم»

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس– سید محمدجواد میرخانی؛ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که فداکاری‌ها و حماسه‌های سترگ رزمندگان آن در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خصوصاً دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس در مسیر ایستادگی برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر کسی پوشیده نیست، توانست افتخار جدیدی را برای جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی رقم بزند.

رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ناوگروه ۸۶ این نیروی راهبردی، توانستند طولانی‌ترین مأموریت دریانوردی تاریخ ایران را برای اولین‌بار با ناوشکن تمام‌ایرانی «دنا» و ناوبندر «مکران» به سرانجام برسانند، نخستین حضور خود در اقیانوس آرام را به‌عنوان افتخاری بزرگ رقم بزنند و موجب تقویت و توسعه دیپلماسی دفاعی در سطوح بین‌المللی شوند.

مأموریت دریانوردی ۳۶۰ دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران با عبور از سه طوفان سهمگین همراه بود؛ همچنین برپایی اولین بیمارستان دریایی در این ناوگروه و انجام عمل جراحی در حین سفر، نشان از توانمندی بالای جوانان این مرز و بوم دارد.

حضور پرقدرت جمهوری اسلامی ایران در آب‌های فرامنطقه‌ای، خصوصاً این مأموریت طولانی‌مدت و بی‌سابقه که در راستای تبدیل «ما می‌توانیم» به «ما توانستیم» آن‌هم به‌وسلیه یک ناوشکن تمام‌ایرانی رقم خورد، قدرتی جدید را برای جمهوری اسلامی ایران در جهان ایجاد کرد، موجب تقویت اقتدار ملی شد، عزم پولادین دریادلان این مرز و بوم را به رخ جهانیان خصوصاً استکبار جهانی کشید و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های دوردست برافراشت.

پایان مأموریت پیمایش دور دنیا توسط جوانان تربیت‌یافته در مکتب امام روح‌الله (ره)، آغازی بر سیادت دریایی ایران در آب‌های بین‌المللی و فرامنطقه‌ای بوده که موجب امیدآفرینی برای جبهه مقاومت شد و نشان داد که تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی ایران بی‌اثر بوده است.

این مأموریت ثابت کرد که آب‌های بین‌المللی، تنها در اختیار کشورهای به‌ظاهر ابرقدرت نیست و اراده جوانان این مرز و بوم، بر ارابه‌های آهنین آن‌ها غلبه کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها