کارشناس امنیتی عراق:

با وجود نظامیان آمریکایی، عملیات تروریستی در عراق هرگز متوقف نمی‌شود

یک کارشناس مسائل امنیتی عراق گفت: تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور به معنی پایان نیافتن عملیات تروریستی در عراق است.
کد خبر: ۵۹۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ - 22May 2023

با وجود نظامیان آمریکایی، عملیات تروریستی در عراق هرگز متوقف نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «عقیل الطائی» کارشناس مسائل امنیتی عراق اظهار داشت: تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور با هدف حمایت از منافع واشنگتن و همچنین حمایت از تروریسم صورت می‌گیرد.

الطائی افزود: آمریکا پایگاه‌های خود را در مناطق مختلف عراق یعنی بغداد، الانبار و اربیل مستقر کرده است. این پایگاه‌ها به منظور آموزش بنا نشده‌اند بلکه با اهداف رزمی ایجاد شده‌اند تا از منافع آمریکا در عراق حمایت کنند.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق ادامه داد: ما نیاز فوری به این داریم که پرونده حضور نظامیان آمریکایی در عراق بار دیگر در پارلمان این کشور به جریان افتد تا نهایی شود به ویژه آنکه برخی افراد برای حفظ پست و مقام خود از حضور این نظامیان حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم حضور این نظامیان به معنی تداوم حمایت از تروریسم در مناطق مختلف غرب عراق و نوار مرزی این کشور و پایان نیافتن عملیات تروریستی با وجود دستاورد‌های گسترده نیرو‌های امنیتی و نیرو‌های حشد شعبی علیه داعش است.

الطائی پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا در جریان حمله داعش به عراق هیچ کمکی به این کشور نکرد. نه‌تن‌ها با وجود توافقنامه همکاری‌های راهبردی میان عراق و آمریکا، این کشور هیچ کمکی در جنگ علیه داعش به بغداد نکرد، بلکه عراق را تبدیل به مکانی برای تجمع گروه‌های تروریستی کرد.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق بیان کرد: آمریکا به مناسبت‌های مختلف تلاش کرد از طریق برخی فرماندهان نظامی و فتنه‌انگیزی در تشکیلات و نهاد‌های نظامی عراق، ارتش این کشور را متلاشی کند. واشنگتن هیچ کمک به تأمین امنیت و تقویت ثبات در عراق نکرده بلکه این کشور دلیل اصلی ناتوانی عراق در مواجهه با حملات هوایی به‌شمار می‌رود. واشنگتن با هر کشوری که بخواهد به امنیت عراق کمک کند مبارزه می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار