فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تشکیل ۲۵ کمیته برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

سردار «خرم‌دل» از تشکیل ۲۵ کمیته برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ - 22May 2023

تشکیل ۲۵ کمیته برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای این استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار داشت: در گذشته کنگره‌های ملی شهدا هر ده سال یک بار برگزار می‌شد اما هم‌اکنون برگزاری کنگره‌های شهدا به هر هشت سال یک بار تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد حدود دو هزار شهید به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، تعداد زیادی جانباز و آزاده و ایثارگر داریم و نسبت به جمعیت از استان‌های پیشگام در دفاع مقدس بودیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد که در این کنگره پنج اجلاسیه برگزار و اسناد خوبی گردآوری و فیلم‌های خوبی تولید شد.

خرم‌دل ایجاد ارتباط بین‌نسلی را از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های برگزاری کنگره ملی شهدا عنوان کرد و بیان داشت: نگارش خاطرات و حماسه‌های دوران دفاع مقدس از دیگر موضوعات مد نظر کنگره است و اگر ما امروز تاریخ خود را درست ننویسیم و ثبت و ضبط نکنیم دیگران تاریخ ما را می‌نویسند.

وی با بیان اینکه در راستای دومین کنگره ملی شهدا، امسال و سال آینده باید جریان‌سازی بزرگ فرهنگی در سطح استان صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: کنگره از بسترهای ارزشمندی است که می‌تواند استعدادها و هنر و خمیرمایه و ارزش‌های مدنظر را به منصه ظهور برساند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به ارکان کنگره اشاره داشت و بیان کرد: نماینده ولی فقیه رئیس شورای سیاست‌گذاری، استاندار نایب‌رئیس و فرمانده سپاه دبیرکل شورای سیاست‌گذاری کنگره است.

خرم‌دل از تشکیل ۲۵ کمیته برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ابراز داشت: در راستای این کنگره، از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۳، شش اجلاسیه در مرکز استان و هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا، ساماندهی تابلوهای شهدا، تهیه جهیزیه به تعداد شهدای استان و توزیع آنها در بین زوج‌های جوان از مهم‌ترین برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدا در کهگیلویه و بویراحمد است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد رزمایش‌های متعدد، تولید فیلم و تله‌فیلم، یادواره‌های شهدای قشری و برپایی نمایشگاه و انجام پژوهش‌های علمی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در راستای دومین کنگره ملی شهدای این استان برگزار می‌شود.

خرم‌دل متذکر شد: این کنگره آبروی استان است و باید باکیفیت، فاخر و آبرومند برگزار شود تا بتوانیم حداقل بخش کوچکی از رشادت‌های شهدا و رزمندگان استان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار