نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

حجت‌الاسلام حسنی نماد مبارزه و مجاهدت بود

حجت‌الاسلام «قریشی» گفت: حجت‌الاسلام «حسنی» نماد مبارزه و مجاهدت بود و یاد وی همیشه در قلب مردم استان آذربایجان غربی زنده است.
کد خبر: ۵۹۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ - 22May 2023

حجت‌الاسلام حسنی نماد مبارزه و مجاهدت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حجت‌الاسلام «غلامرضا حسنی» امام جمعه سابق ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره این علم گرانقدر اظهار داشت: در دین مبین اسلام به تکریم مقام و منزلت علما بسیار تاکید شده است.

وی تصریح کرد: امیرالمونین (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: علما تا روزگار باقی است، آنها هم باقی هستند؛ اگر چه جسمشان با ما نیست، اما یادشان در قلب ها زنده است.

حجت الاسلام قریشی گفت: روایت است که پرسیده شده نزد خداوند علماء گرامی ترند یا شهدا؟ که در پاسخ آمده است علما چراکه؛ قلم عالم واقعی دین شهید پرور است، بنابراین علما بعد از انبیا و اولیای دین در بالاترین مقام و جایگاه قرار دارند.

وی حجت الاسلام حسنی را نماد مبارزه و شجاعت معرفی کرد و افزود: لذا مجاهدت‌های آن عالم دلسوز در طول چند دهه قبل و بعد از انقلاب بر کسی پوشیده نیست و ایثار و فداکاری های وی هیچگاه از حافظه تاریخی مردم استان پاک نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ویژگی‌های برجسته مرحوم حجت الاسلام حسنی ابراز داشت: ولایتمداری یکی دیگر از خصوصیات بارز ایشان بود و با موقعیت شناسی و زمان شناسی که داشتند موجب برقراری امنیت در برهه‌های حساس استان می شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها