فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

شهدا وحدت‌آفرین هستند/ مرزهای ایران و کشورهای همسایه مرزهای دوستی است

سردار «شجاع» گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون راهبرد آمریکا و اذنابش ایجاد تفرقه بوده است اما شهدا فاصله بین مردم را پر کردند و همبستگی را برای آحاد جامعه به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۵۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 23May 2023

شهدا وحدت‌آفرین هستند/ مرزهای ایران و کشورهای همسایه مرزهای دوستی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در مراسم تشییع پیکر شهیدان مرزبانی «محمد جمال‌زاده»، «یونس سیفی‌نژاد» و «ناصر احمدی» که در جریان حمله تروریستی به برجک مرزبانی «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیدند، اظهار داشت: در دهه کرامت در مشهدالرضا میزبان سه شهید مرزبان هستیم، در مراسم تشییع این شهدای والامقام افتخار حضور خانواده‌های شهدا و مردم ولایتمدار استان خراسان رضوی و مشهد را داریم.

وی افزود: در آیه ۱۶۹ سوره آل عمران و آیه ۱۵۴ سوره بقره خداوند وعده داده که شهدا در نزد او روزی می‌خورند و حیات آن‌ها جاودانه است؛ بر همین اساس شهدا ماندگار هستند و انقلاب اسلامی به برکت ازخودگذشتگی آن‌ها تداوم دارد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی ادامه داد: شهدای اخیر مرزبانی، جوانان دهه هشتادی بودند که امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را درک نکردند و حتی فتنه‌هایی مثل فتنه ۸۸ که پس از دفاع مقدس شکل گرفت را ندیده بودند اما چون تربیت‌یافته‌هایی خانواده‌ای متدین، انقلابی و مکتبی بودند با تأسی به سیره حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام لباس دفاع از مرزهای ایران اسلامی را بر تن کردند و در قامت مرزبان از مرزهای جمهوری اسلامی ایران صیانت و پاسداری کردند.

شجاع یادآور شد: دو روز پیش پنج مرزبان جمهوری اسلامی جانانه ایستادند و از آب و خاک و امنیتی که شهدای گذشته برای ایران اسلامی به ارمغان آورده بودند، در برابر هجمه اشرار مسلح و معاندانی که قصد ورود به خاک میهن اسلامی را داشتند دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

این فرمانده ارشد مرزبانی استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر شهدا نبودند قطعاً ایران اسلامی در جایگاهی که امروز قرار دارد، نبود. به برکت خون شهدا، عزت اسلام و هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی امروز درخت تنومند انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال حیات نظام مقدس اسلامی در اقصی‌ نقاط عالم ریشه دوانده و اندیشه انقلاب گسترش یافته است.

وی گفت: شهدا با ایستادگی بر آرمان‌هایی که از بن دندان به آن اعتقاد داشتند و نثار جان خود، نگذاشتند که دست نااهلان به نظام مقدس جمهوری اسلامی برسد و به مقدسات این مردم جسارت شود.

شجاع تأکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون راهبرد آمریکا و اذنابش ایجاد تفرقه بوده است اما شهدا فاصله بین مردم را پر کردند و همبستگی را برای آحاد جامعه به ارمغان آوردند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بیان داشت: امروز شیعه و سنی زیر لوای اسلام و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به صورت مساوی زندگی می‌کنند و مرزهای ایران و کشورهای همسایه، مرزهای مودت و دوستی است و دشمن هرگز نخواهد توانست از طریق مرزها امنیت پایدار حاکم بر میهن اسلامی را تهدید کند.

وی یادآور شد: تا مرزبانان جمهوری اسلامی ایران هستند هرگز به دشمنان اجازه تعدی به مرزهای جمهوری اسلامی را نخواهند داد. فراجا و مرزبانی جمهوری اسلامی به خانواده شهدا قول خواهند داد که انتقام شهدای هنگ مرزی سروان را خواهند گرفت و نخواهند گذاشت خون فرزندان این مرز و بوم پایمال شود و قطعاً نسبت به تعهدات خود پایبند است و نتایج اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار