مسئول سازمان بسیج رسانه:

سازمان بسیج رسانه دنبال عدالت رسانه‌ای است

«کارآموزیان» گفت: سازمان بسیج رسانه دنبال عدالت رسانه‌ای است و لزوم تشکیل سازمان و نظام رسانه‌ای احساس می‌شود.
کد خبر: ۵۹۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ - 23May 2023

سازمان بسیج رسانه دنبال عدالت رسانه‌ای استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «مرتضی کارآموزیان» مسئول سازمان بسیج رسانه امروز در نشست هم‌اندیشی با رسانه‌های مازندران که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر و بیان اینکه سازمان بسیج رسانه دنبال عدالت رسانه‌ای است، اظهار داشت: مشکل اهالی رسانه تعدد رسانه‌ها نیست بلکه مشکل این است که همانند اقشار دیگر در این حوزه نظام صنفی نداریم و باید سازمان و نظام رسانه‌ای شکل گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان بسیج رسانه و عنوان اینکه پژوهش و نوع مصرف رسانه‌ای با محوریت ۱۵ استان در کشور انجام شد، افزود: همچنین تلاش کردیم بسیج رسانه را به صورت علمی محور مدیریت و اداره کنیم.

کارآموزیان با اظهار اینکه در پی کلان‌روایت هستیم، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار مجوز برای رسانه‌ها در کشور صادر شده است، اما معضل اصلی این است که در حوزه مفهوم سازی دچار مشکل هستیم.

این مسئول با عنوان اینکه ۵ هزار روابط عمومی‌ در تهران بزرگ فعالیت می‌کنند، بیان کرد: برای ساماندهی حوزه رسانه اقدامتی انجام شد و به دنیال کمک از استادان و دانشگاهیان هستیم تا حوزه رسانه را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به آغاز طرح مرجعیت رسانه اذعان داشت: این طرح اولیه سال قبل مصوب شد و در آن از نظرات استان‌ها بهره گیری شده است و اگر نتوانیم مرجعیت رسانه‌ها را برگردانیم مخاطبان رسانه‌های داخلی را از دست خواهیم داد.

کارآموزیان به جشنواره ملی ابوذر اشاره کرد و ادامه داد: سال قبل ۲۱ هزار اثر از ۶ هزار و ۸۰۰ رسانه به جشنواره ارسال شد و این نشان می‌دهد از نظر تولید محتوای رسانه مشکل نداریم.

وی با اظهار اینکه طرح جهاد تبیین با محوریت نشاط و امیدآفرینی در دستور کار قرار دارد به جشنواره ابوذر اشاره اضافه کرد: این جشنواره با رویکرد جدید در سال جاری برگزار می‌شود و در این جشنواره دنبال کشف و حل مسئله هستیم.

کارآموزیان با اشاره به اردوی راهیان پیشرفت خاطرنشان کرد: همچنین طرح عملیاتی دیده‌بان رسانه نیز طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری لیگ رسانه‌ای امید را از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه بیان کرد و گفت: رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی باید در جهاد تبیین نقش آفرینی خوبی داشته باشند و به تغییر و جهت دهی مردم ایران کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز را از جمله وظایف بسیج رسانه برشمرد و بیان کرد: طرح کلی عملیات جهاد تبیین نیز از سوی سازمان بسیج رسانه طراحی شده است و قرارگاه رسانه‌ای نیز با محوریت وزارت ارشاد و دبیری بسیج رسانه شکل گرفته است.

«حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اجرای موفق جشنواره‌های فرهنگی هنری در استان اظهار داشت: شهر برتر فرهنگی، جشنواره نوجوان مازنی برای کشف استعداد‌ها و توسعه هنر نمایش بومی، محلی، زبان و گویش مازندرانی و حفظ و گسترش آئین‌ها و آداب و رسوم بومی برپا شد که از سوی چند استان‌ مورد الگوگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سراسر استان یکی از دغدغه‌های ماست، اظهار داشت: حمایت از اصحاب رسانه را وظیفه ذاتی دستگاه فرهنگ و هنر استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین نشست‌ها و جلسات را با رسانه‌ها داشتیم، گفت: به مشکلات این حوزه واقف هستیم و  تلاش داریم با وجود مشکلات مالی این اداره کل مشکلات حوزه خبر و رسانه به درستی مرتفع شود. تمام تلاش ما این که با حضور در دفاتر رسانه‌ها از نزدیک به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار