فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

سالروز آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی است

سردار «خوشبخت» گفت:سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، مقاومت، ایثار و پیروزی است.
کد خبر: ۵۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 23May 2023

سالروز آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی استبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «بهروز خوشبخت» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز  با حضور در برنامه گفتگوی ویزه خبر شبکه استانی زاگرس،  با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان همواره به دنبال براندازی انقلایب اسلامی بودند و با توطئه‌های مختلف قصد آسیب زدن به انقلاب اسلامی را داشتند اظهار داشت: با تدابیر حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی این توطئه ها به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه پس از  این ناکامی ها،  دشمن  بار دیگر در جنگ تحمیلی قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران را داشت گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام با لبیک به ندای امام خمینی (ره) مقاومت جانانه‌ای در جبهه‌های غرب و جنوب از خود نشان دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه بیان داشت: سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، مقاومت، ایثار و پیروزی است.

سردار خوشبخت با بیان اینکه صدام در جنگ تحمیلی با ساختن یک دژ محکم در خرمشهر تصور می‌کرد ایرانیان توان بازپس گیری این شهر را ندارند گفت: در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام با توجه به امکانات محدود پیروز شدند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه استان کرمانشاه در عملیات بیت المقدس ۴۱ شهید و ۳۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است گفت: در استان کرمانشاه سه موزه فرهنگی، گیلانغرب، مرصاد و کرمانشاه وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سالیانه ۶۰ عنوان کتاب با موضوعاتی همچون وصیت نامه شهدا، تاریخ شفاهی فرماندهان، خانواده‌های شهدا و کودک و نوجوان چاپ می‌شود افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس آغاز و قرار است امسال با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رونمایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار