فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در برنامه تلویزیونی «یک صبح تازه»؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان: جنگ رسانه‌ای میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی است

«سلامی» گفت: دشمن با آخرین ابزار‌ها و همه توان به مصاف نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده و به قصد نفوذ در ذهن، فکر و تغییر باور‌ها و اعتقادات و تسخیر اندیشه‌ها، جنگ ترکیبی تمام عیاری را علیه ملت ایران آغاز کرده است.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ - 24May 2023

جنگ رسانه‌ای میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در برنامه زنده تلویزیونی «یک صبح تازه» سیمای مرکز سمنان به مناسبت حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس بزرگترین، طولانی‌ترین و موفق‌ترین عملیات‌های سال‌های دفاع مقدس بود که می‌توانیم از آن به عنوان فتح الفتوح دفاع مقدس یاد کرد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر قله پیروزی‌ها و نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود، ادامه داد: پس از آزادسازی خرمشهر، معادله جنگ تحمیلی تغییر کند و دشمن از حالت تهاجمی، حالت تدافعی به خود گرفت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری در دوران دفاع مقدس به دست آمد و امروز گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر به معنای زنده نگه داشتن ارزش‌های والای اسلامی است.

سلامی گفت: با فتح خرمشهر، برتری نظامی ایران بر عراق مورد تایید کارشناسان و تحلیل گران نظامی قرار گرفت. فتح خرمشهر موجب انفعال ارتش عراق شد؛ به گونه‌ای که نظامیان عراقی تا مدت زیادی نتوانستند از لاک دفاعی خارج شوند.

سلامی از آزادی خرمشهر به عنوان افتخاری شبیه به معجزه یاد کرد و گفت: ایمان و اخلاص، ایثار و فداکاری، پیروی محض از امام و ولایت، رشادت و دلاورمردی رزمندگان و وحدت نیرو‌های مسلح در آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس رمز پیروزی رزمندگان بود.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی در معرض جنگ ترکیبی و شناختی دشمن قرر دارد، ادامه داد: شرایط جنگ و مبارزه با دشمنان در شرایط امروز سخت‌تر از جنگ دیروز است و باید با سلاح‌هایی که رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود در میدان مجاهدت و جهاد تبیین حاضر شویم.

این مسئول با بیان این که جنگ رسانه‌ای میدان اصلی نبرد دشمن علیه انقلاب اسلامی است گفت: دشمن با آخرین ابزار‌ها و همه توان و با صرف هزینه‌های گزاف به مصاف نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده و به قصد نفوذ در ذهن، فکر و تغییر باور‌ها و اعتقادات و تسخیر اندیشه‌ها، جنگ ترکیبی تمام عیاری را علیه ملت ایران آغاز کرده است.

سلامی افزود: تبیین دستاورد‌ها و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بهترین راه و روش مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان است و باید رشادت‌های اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی را به درستی برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم.

سلامی در خصوص برنامه‌های سوم خرداد بیان داشت: به مناسبت سوم خرداد ۵۰۰ محفل خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سطوح مختلف از جمله در سطح پایگاه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی، اقشار و صنوف، نهاد‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان این که مراسم تجلیل از ۳ هزار رزمندگان در ایام سوم خرداد برگزار خواهد شد گفت: تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس در سال جاری با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی، ستاد‌های شهرستانی و کارگروه‌ها به منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محقق خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که در بزرگداشت حماسه سوم خرداد، سالروز مقاومت و پیروزی ۳ هزار عنوان برنامه ویژه و عمومی دراین استان برگزار می‌شود، ادامه داد: گلباران و عطر افشانی گلزار‌های شهدا، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، برگزاری شب خاطره با حضور رزمندگان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری رژه موتوری و خودرویی، برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع جهاد تبیین، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری و ادبی، نور افشانی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروی‌های مسلح و برگزاری محافل روایت گری  و... از جمله برنامه‌های استان دراین ایام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار