سردار ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد؛

یادواره اولین شهید روحانی دفاع مقدس در مازندران برگزار می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: یادواره اولین شهید روحانی دفاع مقدس و گرامیداشت 375 شهید روحانی استان مازندران سوم آذر در ساری برگزار می شود.
کد خبر: ۵۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ - 22November 2015

یادواره اولین شهید روحانی دفاع مقدس در مازندران برگزار می شود

به گزارش دفاع پرس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج و برگزاری یادواره اولین شهید روحانی کشور در این اداره کل برگزار شد، از برگزاری یادواره شهید شاخص بسیج طلاب استان مازندران و اولین شهید روحانی دفاع مقدس شهید ولی الله سلیمانی فرد خبر داد.

 به گفته سردار ملکی سوم آذر ماه مراسمی جهت گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهید روحانی کشور از ساعت 8:30 تا 14 بعد از ظهر در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران و با حضور حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار می شود.

وی افزود: شهید سلیمانی فرد مبارز قبل از انقلاب بوده و بسیاری از منابر سیاسی ضد شاه را در کرمان، فارس و مازندران برنامه ریزی می کرد.

سردار ملکی ادامه داد: این شهید عزیز در زمان جنگ برای پاسداری از میهن به غرب کشور و دشت ذهاب که شهیدان شیرودی و کشوری در این منطقه عملیات های زیادی داشته اند، اعزام شد و به عنوان روحانی تبلیغی رزمی در جبهه های جنگ فعالیت می کرد.

به گفته سردار ملکی سال 94 شهید سلیمانی فرد به عنوان شهید شاخص قشر روحانیت و بسیج طلاب استان معرفی شده و ستادی برای گرامیداشت این شهید در استان با محوریت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این شهید جمعی گردانی بود که در سومین روز جنگ توسط آیت الله نوری همدانی راه اندازی شده بود در دشت پل ذهاب فعالیت خود را آغاز کرد و به جبهه اعزام شد، گفت: اعضای ستاد برگزاری این یادواره با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار داشتند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید سلیمانی فرد اظهار کرد: شهید حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی فرد، اولین گروه رزمی تبلیغی را در جبهه های دفاع مقدس تشکیل دادند که حرکت ایشان بسیار تأثیرگذار بود.

وی همچنین به سخن آیت الله طبرسی درباره این شهید اشاره کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در استان مازندران شهید سلیمانی فرد را صف شکن و الگوی طلبه های جوان در دفاع از اسلام دانست.

سردار ملکی به معرفی هرچه بیشتر این شهید تأکید کرد و افزود: با توجه به نقش برجسته ای که روحانیت در دفاع مقدس داشت 4363 شهید روحانی با توجه به تعداد جمعیتی که داشت، معرفی شد که سهم مازندران 375 شهید است.

وی اضافه کرد: از جمله شاخص ترین آنها شهید سلیمانی فرد است که 35 سال پیش شهید شد و پیکر پاک و مطهرش هنوز به کشور بازنگشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: باید تلاش کنیم که این شهید را بیشتر معرفی کنیم تا در سطح کشور نیز معرفی شود.

سردار ملکی افزود: در تجلیل و گرامیداشت این شهید بزرگوار از سوی خانواده و اهالی روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری که زادگاه شهید است، جهت ارج نهادن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی روستای ازنی به نام این شهید نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: مراسم افتتاح این کتابخانه دوم مهر با حضور مسئولین در مسجد امیرالمؤمنین روستای ازنی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهید سلیمانی فرد از فعالان قرآنی هم بوده، افزود: در راستای تکریم از این شهید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران یادواره  شهدای قرآنی را با محوریت این شهید در تاریخ 17 آذر در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرار است نسبت به معرفی این شهید در سطح کشور در سال های آینده برنامه ریزی های بهتری انجام شود، افزود: در این راستا تدوین اثری از این شهید در دستور کار ما خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار