در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

فرمانده نداجا: یگان‌های شناور و پروازی جدید به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شوند

امیر دریادار ایرانی گفت: یگان‌های شناور جدید در حوزه‌های سطحی و زیرسطحی، و یگان‌های پروازی به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۶ - 06June 2023

حضور در تمامی اقیانوس‌ها در دستور کار نیروی دریایی ارتش است/ یگان‌های شناور جدید در حوزه سطحی، زیرسطحی و یگان‌های پروازی به نیروی دریایی الحاق خواهند شدامیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با بیان اینکه به دنبال افزایش تمرینات مرکب نیروی دریایی با دیگر کشور‌ها هستیم، اظهار داشت: تاکید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر برگزاری رزمایش «آیونز» است و کشورمان میزبان آن خواهد بود.

دریادار ایرانی درباره حضور ناوگروه‌های نداجا در اقیانوس‌ها افزود: حضور در تمامی اقیانوس‌ها در دستور کار نیروی دریایی ارتش است و ان‌شاءالله مجدداً در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم.

فرمانده نداجا درباره دستاورد‌های جدید این نیرو، عنوان کرد: یگان‌های شناور جدید در حوزه‌های سطحی و زیرسطحی، و یگان‌های پروازی به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شوند و قطعاً در حوزه‌های پهپادی، موشکی و سایبری هم رشد قابل توجهی خواهیم داشت.

وی همچنین درخصوص روند ساخت زیردریایی سنگین بعثت، گفت: مراحل ساخت این زیردریایی رو به پیشرفت بوده و امیدواریم که طبق زمان‌بندی تعریف‌شده، الحاق آن عملیاتی شود.

امیر ایرانی درخصوص احتمال ساخت ناو هواپیمابر در نیروی دریایی ارتش نیز خاطرنشان کرد: ساخت ناو هواپیمابر تاکنون در دستور کار ما نبوده است؛ البته جزو پیش‌بینی‌ها بوده و برای سال‌های آینده در دستور کار ما خواهد بود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار