فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند

سردار «خرم‌دل» گفت: امروز دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند و در این شرایط همه وظیفه داریم از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم.
کد خبر: ۵۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ - 24May 2023

دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس که در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا، گرامیداشت یاد و خاطره آنها و درس گرفتن و الگوپردازی از شهدای والامقام است.

خرم‌دل افزود: در دوران دفاع مقدس عملیات‌های زیادی انجام شد که بسیاری از این عملیات‌ها به پیروزی‌های شگفت‌انگیز منجر شد اما عملیات بیت‌المقدس از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است، زیرا خرمشهر برگ برنده صدام بود و فتح خرمشهر برای ما یک امر حیثیتی بود و این اتفاق بزرگ صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله انجام شد، گفت: در عملیات بیت‌المقدس عبور از موانع بسیار مشکل و تجهیزات و تأسیسات دشمن بی‌شمار بود اما اتفاق بزرگِ آزادسازی خرمشهر صورت گرفت و ما همانطور که از شهدا باید درس بگیریم از این عملیات هم باید درس بگیریم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عملیات بیت‌المقدس را اوج خدامحوری رزمندگان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پس از حماسه بزرگ فتح خرمشهر فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یعنی رزمندگان ما به خدا توکل کردند و خدا آنها را یاری کرد.

خرم‌دل ولایت‌مداری رزمندگان را از دیگر شاخصه‌های عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و ابراز داشت: امام فرمود خرمشهر باید آزاد شود و علی‌رغم همه پیش‌بینی‌های دشمنان، این اتفاق بزرگ رخ داد زیرا رزمندگان ما نخواستند فرمان امام روی زمین بماند.

وی وحدت بین نیروهای مسلح و مردم را از دیگر علل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس دانست و تصریح کرد: خدامحوری، ولایت‌مداری و اتحاد الگوهایی هستند که از فتح خرمشهر گرفتیم و امروز هم به آنها نیاز داریم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «خرمشهر‌ها در پیش داریم» که این مطلب ناظر بر دو موضوع است یعنی هم مشکلات متعددی داریم هم با سه شاخصه خدامحوری، ولایت‌مداری و اتحاد شهد شیرین فتح خرمشهر‌های دیگر را خواهیم چشید.

خرم‌دل با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اصطلاح «جهاد کبیر» در ادبیات دینی و فرهنگی ما وارد شده است که امروز به شدت به آن نیاز داریم، گفت: امروز دشمنان یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار علیه ما آغاز کردند و در این شرایط، مقاومت و سازش‌ناپذیری، گوش به فرمان ولایت بودن و اعتماد نکردن به آمریکا مصداق جهاد کبیر است.

وی متذکر شد: امروز دشمن می‌خواهد مردم را از دولت و نظام مأیوس کند و در این شرایط همه وظیفه داریم از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنیم زیرا مسیری که از سال ۱۳۵۷ شروع شده رو به جلو است و آینده از آن ما است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها