فتح خرمشهر؛ فتح خون/

تقدیر از حماسه آفرینان سوم خرداد در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح قم

خانواده‌های تعدادی از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس و حماسه آفرینان سوم خرداد، امروز در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قم تقدیر شدند.
کد خبر: ۵۹۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ - 24May 2023

تقدیر از حماسه آفرینان سوم خرداد در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قم امروز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف بسیج در میدان صبحگاه ستاد سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «حسین تناور» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) طی سخنانی با گرامیداشت روز مقاومت و پایداری، بر ضرورت پاسداشت این مناسبت ملی و بازخوانی حماسه شهدای قم از فتح خرمشهر تا فتح شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه تاکید کرد و یاد شهیدان والامقام را گرامی داشت.

در ادامه سردار «احمد فتوحی» جانشین فرماندهی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، در سخنانی اظهار داشت: در طول تاریخ ایران، هرگاه منطقه‌ای مورد مناقشه قرار گرفت، بخشی از خاک ایران از دست رفت، اما در جریان آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام با امکانات اندک در برابر دشمن بعثی و حامیان جهانی آن، ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک میهن جدا شود بگونه‌ای که آزاد سازی خرمشهر، قدرت ایران را به جهانیان نشان داد.

این مراسم با ادای احترام فرماندهان نیرو‌های مسلح حاضر در میدان صبحگاه به مزار دو شهید گمنام و با تشریفات اهتزاز پرچم و سان دیدن از یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح و قشر‌های مختلف بسیج آغاز شد و با تقدیر از خانواده‌های شهیدان والامقام ابوالفضل سعادتمند، علیرضا بنی حسن و جواد طاهری و نیز تجلیل از جانبازان محمد رضا اشعری مقدم، علی حدادی و مجید آینه دار به پایان رسید.

بسیجی شهید ابوالفضل سعادتمند سوم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید؛ شهید جواد طاهرای نیز از شهدای فرماند‌های انتظامی بود که ۴ تیرماه سال ۱۳۸۱ در مبارزه با اشرار به فیض شهادت نائل آمد، شهید علیرضا بنی حسن نیز از نیروی زمینی ارتش بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر فرماندهی گروهان را بر عهده داشت و مجروح شد و در ۸ تیرماه سال ۱۳۶۷ در جبهه به شهادت رسید.

محمدرضا اشعری مقدم جانباز ۶۰ درصد دفاع مقدس است که در جریان حضور در جبهه ها، سه بار دچار مجروحیت شد، علی حدادی نیز جانباز قطع عضو ارتش است که سابقه ۵۲ ماه حضور در جبهه‌ها را دارد، مجید آینه دار نیز جانباز ۷۰ درصد قطع عضو فراجا است که در ۲۸ شهریور سال ۱۳۶۶ به درجه جانبازی نائل آمد.

مراسم فوق، همزمان با دهه کرامت برگزار شد و با حضور پرچم متبرک و خادمان آستان مقدس امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) همراه بود.

در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه سوم خرداد و روز مقاومت و پایداری، مدیران کل دادگستری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، فرمانده لشکر ۱۷ و فرماندهان انتظامی و ارشد نظامی ارتش در استان، محسن موحدی رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، حجت الاسلام مجید منتظر زاده فرمانده تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلغی امام جعفر صادق (ع)، رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم، معاون اجرایی سپاه قم و نمایندگانی از برخی دستگاه‌های استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار