همزمان با فرارسیدن روز دزفول؛

کتاب شهر مقاومت رونمایی شد

همزمان با فرارسیدن روز دزفول حماسه بزرگ مردم دزفول در دفاع مقدس طی آیینی در استان البرز پاس داشته شد و به همین مناسبت از کتاب «شهر مقاومت» رونمایی شد.
کد خبر: ۵۹۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ - 24May 2023

 کتاب شهر مقاومت رونمایی شد به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، ظهر امروز طی مراسمی که با حضور سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، تعدادی از نویسندگان و اصحاب رسانه و قلم در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد از حماسه مقاومت و پایداری مردم دزفول در دفاع مقدس تجلیل شد و به همین مناسبت از کتاب شهر مقاومت رونمایی شد.

در این آیین معنوی همچنین از سه کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس با عنوان‌های کوله پشتی، من و عروسک سیبیلو رونمایی شد.

در این مراسم سردار اسلامی با توجه به ضرورت معرفی قهرمانان دفاع مقدس به نسل جوانان و به ویژه کودکان و نوجوانان تاکید کرد: فرایند معرفی قهرمانان دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان باید از ظرافت خاصی و توام با ساده سازی مفاهیم صورت پذیرد تا مطالب برای کودکان قابل فهم باشند.

از دیگر سو «فرشید امام زادگان» معاون ادبیات اداره کل دفاع مقدس استان البرز، از تلاش این اداره جهت ارتقاء کیفیت و کمیت آثار تولیدی سخن گفت و تصریح کرد: کتاب رسانه‌ای ماندگار برای ثبت تاریخ و معارف دفاع مقدس است.

در این مراسم همچنین «سعیده منصوری فرد» فرزند شهید ابراهیم منصوری فرد و نویسنده «کتاب من» و تصویر گر تعدادی از کتاب‌های رونمایی شده، کتاب من را حاصل تجربیات خود به عنوان فرزند یک شهید دانست و گفت: دفاع مقدس باید از زوایای دید و جهت‌های مختلفی بررسی شود که یکی از این جهت‌ها روایت فرزندان و خانواده شهدا است.

در ادامه این آیین «سامان پارسامنش» نویسنده کتاب‌های شهر مقاومت و عروسک سیبیلو به تشریح داستان این کتاب‌ها پرداخت و عنوان کرد: قهرمانان دفاع مقدس برای سربلندی ایران زمین از جان مایه گذاشته ند و کتاب و ادبیات می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی آن‌ها به جامعه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها