نگاهی به زندگی شهیدی که به دست منافقین تکه‌تکه شد

شهید «یوسف دقت» به دلیل فعالیت‌های انقلابی‌اش بار‌ها توسط منافقان تهدید به مرگ شده بود و دست آخر به دست عناصر ضدانقلاب مظلومانه به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۹۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ - 24May 2023

نگاهی به زندگی شهیدی که به دست منافقین تکه‌تکه شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهدای خبرنگار شهدای گمنامی هستند که آن‌طور که باید و شاید به آن‌ها پرداخته نشده است. شهدایی مثل حسن باقری که در هشت سال جنگ ایران و عراق به شهادت رسید یا نضال اغباریه فلسطینی که به دست سربازان اسرائیلی به فیض شهادت نائل شد.

شهید «یوسف دقت» یکی از ۲۳۰ شهیدی است که نام و یادش در مراسم «یادواره شهدای رسانه و خبرنگار» در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس زنده نگه داشته شد.

شهید یوسف دقت در سال ۱۳۴۱ در بندرعباس متولد شد. شهید بزرگوار قبل از انقلاب با جمع‌آوری بولتن‌ها و صوت سخنرانی‌های بزرگان و مبارزان دوران انقلاب و توزیع آن بین مردم در انتقال پیام امام (ره) نقش بسزایی داشت.

شهید دقت، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی و مسئول روابط عمومی سپاه بود. قاری قرآن، مربی تربیتی، سخنور به تمام معنا، متشرع و علاقه‌مند به فعالیت‌های اجتماعی و کمک به محرومین و مستمندان نیز بود.

چندین بار منافقین به مغازه پدرش رفته بودند و به او هشدار دادند که باید پسرت دست از کار‌های نشر و توزیع اعلامیه بردارد و پدر هم به شهید می‌گفت، اما ایشان در جواب به پدر می‌گفت: «من این راه را ادامه می‌دهم، زیرا من سرباز امام زمانم (عج) هستم».

وی همچنین به مادرش می‌گفت: «شما مثل مادر علی‌اکبر و علی‌اصغر (ع) صبور باش.»

سرانجام در ۲۲ مرداد ۱۳۶۰ زمانی که با ماشین شخصی خود برای سرکشی به محله شاه‌حسینی می‌رفت توسط دو تیم موتورسوار گروه‌های ضدانقلاب مورد حمله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار