فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در آیین اختتامیه جشنواره ترنم فتح و ترنم حماسه مطرح شد؛

سردار ناظر: جشنواره ترنم فتح باعث تشویق و تقویت گروه‌های رزم‌نواز نیرو‌های مسلح می‌شود

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مردم باید اثرگذاری موسیقی نیرو‌های مسلح را از نزدیک مشاهده و لمس کنند به همین دلیل با همکاری سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس تلاش کردیم تا این آیین را با رویکرد مردمی برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۹۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 24May 2023

سردار ناظر: جشنواره ترنم فتح باعث تشویق، ترغیب و تقویت گروه‌های رزم نواز نیرو‌های مسلح می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «محمدقاسم ناظر» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عصر امروز (چهارشنبه) در آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، موسیقی نظامی، با اجرای سرود‌های انقلابی و مارش‌های نظامی مشغول خدمت به اجتماع و آحاد ملت بود؛ در ابتدایی‌ترین روز‌های جنگ تحمیلی، هنرمندان مانند سایر مردم برای حفظ سرزمین و مقدسات خود در مقابل دشمن ایستادند.

سردار ناظر گفت: خوشبختانه هم اکنون درک درستی از اهمیت و ارزش موسیقی نظامی وجود دارد و جشنواره ملی ترنم فتح قطعاً می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پیشرفت موسیقی نظامی داشته باشد؛ جشنواره ترنم فتح باعث تشویق، ترغیب و تقویت گروه‌های رزم نواز نیرو‌های مسلح می‌شود.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: مردم باید اثرگذاری موسیقی نیرو‌های مسلح را از نزدیک مشاهده و لمس کنند به همین دلیل با همکاری سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس تلاش کردیم تا این آیین را با رویکرد مردمی برگزار کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های زیادی هنر موسیقی نیرو‌های مسلح وجود دارد و برگزاری این جشنواره باعث کسب و بروز این استعداد‌های نهفته خواهد شد؛ همچنین سرود از مردمی‌ترین تولیدات هنری که با طیف وسیعی از مردم ارتباط برقرار می‌کند.

سردار ناظر افزود: سرود قابلیت فوق العاده‌ای برای بازی کردن احساسات جمعی و ملی یک ملت دارد؛ به طور طبیعی با حماسه و مسائل اجتماعی و جمعی در عرصه‌های گوناگون زندگی اجتماعی ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی، سرود عامل ایجاد وحدت کلمه و شورآفرینی در نیرو‌های مردمی و راهپیمایی بود، خاطرنشان کرد: سرود‌های انقلاب اسلامی به حدی تاثیرگذار و عمیق بوده‌اند که اگر امروز سرود‌های انقلاب را از حافظه تاریخی خود پاک کنیم بخشی از خاطره‌ی مشترک خودمان را از یاد می‌بریم.

سردار ناظر گفت: جشنواره ترنم حماسه می‌تواند در راستای اهمیت اجرای سرود نقش به سزایی داشته باشد و باید خداقوت گفت به دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره که گامی بلند در ارتقای کیفی و کمی سرود برداشته‌اند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار