فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس:

آزادسازی خرمشهر بذر مقاومت را در جهان کاشت

سردار «فتوحی» گفت: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد بذر مقاومت را در جهان کاشت و این حقیقت برای مردم عالم روشن شد که می‌توان با مقاومت در برابر مستکبران عالم ایستاد.
کد خبر: ۵۹۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 24May 2023

آزادسازی خرمشهر بذر مقاومت را در جهان کاشت

به گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «احمد فتوحی» جانشین لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قم در ستاد سپاه استان، اظهار داشت: در طول تاریخ ایران، هرگاه منطقه‌ای از خاک این سرزمین مورد مناقشه قرار گرفت، بخشی از خاک ایران از دست رفت.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر یک واقعه تاریخی و معنوی است که برای همیشه در یاد‌ها باقی خواهند ماند، گفت: در جریان آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام با امکانات اندک در برابر دشمن بعثی و حامیان جهانی آن، ایستادند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک میهن جدا شود.

پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: با وجود اینکه در جنگ تحمیلی، مستکبران عالم همه حامی صدام بودند، رزمندگان اسلام توانستند خرمشهر را در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ آزاد کنند و از دشمن ۱۹ هزار نفر اسیر بگیرند و به متجاوزان درسی فراموش نشدنی بدهند.

فتوحی گفت: با آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد بذر مقاومت در جهان کاشته و این حقیقت برای مردم عالم روشن شد که می‌توان با مقاومت در برابر مستکبران عالم ایستاد.

وی افزود: امروز هم ثمره این مقاومت در سراسر منطقه و کشور‌های مختلف مشخص است، به گونه‌ای که دشمنان در هرجا که تلاش کردند با قدرت سخت وارد شوند با دیوار مستحکم مقاومت روبه‌رو و مجبور به عقب نشینی شدند.

جانشین لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس ادامه داد: جریان مقاومت ملت و رزمندگان‌ما در برابر دشمنان که دیروز از کمترین امکانات برای رویارویی با دشمن برخوردار بودند، امروز به جایی رسیده‌است که نیرو‌های مسلح ما می‌توانند با برخورداری از موشک‌های نقطه‌زن هر هدفی را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها