فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در آیین اختتامیه جشنواره ترنم فتح و ترنم حماسه مطرح شد؛

امیر سهرابی: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس/ وحدت رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس بود

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رزمندگان با وحدت در عملیات بیت‌المقدس توانستند خرمشهر قهرمان را آزاد کنند.
کد خبر: ۵۹۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ - 24May 2023

امیر سهرابی: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس/ وحدت رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس بودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز (چهارشنبه) در آیین اختتامیه جشنواره ملی ترنم فتح و ترنم حماسه با بیان اینکه ۴۱ سال پیش و در چنین روزی بزرگترین حماسه ملی ایران و بزرگترین حماسه انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: رزمندگان با وحدت در عملیات بیت‌المقدس توانستند خرمشهر قهرمان را آزاد کنند.

امیر سهرابی با بیان اینکه آرامش امروز خودمان را مدیون جانفشانی رزمندگان در دفاع مقدس هستیم، گفت: وحدت کلمه رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس بود؛ پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر باعث شد مردم در خیابان‌ها شادمانی کنند و یک روز تاریخی در تقویم نظام ما ثبت کند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دشمن آمده بود تا بماند و پاره‌ای از کشورمان را جدا کند، اما رزمندگان با روز‌ها نبرد سخت و شبانه روزی توانستند دشمن بعثی را شکست دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز فرمودند فتح خرمشهر یک حادثه معجزه آسا بود و فرمودند باید عملیات بیت‌المقدس در دانشگاه‌ها تدریس شود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس همه دنیا متحد شدند تا کشور ما را به زانو دربیاورند؛ آمریکا با عملیات اطلاعاتی و مالی و اروپا با تجهیز رژیم بعث عراق به گاز‌های شیمیایی از صدام حمایت می‌کرد و این در حالی بود که کشور ما تحریم بود و رزمندگان با کمترین تجهیزات در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و پیروز و سربلند شدند.

امیر سهرابی خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس بود و این پیروزی برای همیشه در خاطر ایرانیان و همه مسلمانان خواهد ماند. دشمن بعد‌ها اعتراف کرد همه دنیا از آن‌ها حمایت کردند و سلاح‌هایی از اروپا و صهیونیستها دریافت کردند.

وی با بیان اینکه دشمن ما ظاهرا با اسرائیل مخالف بود، اما در عمل برای شکست ما از اسرائیل تجهیزات دریافت کردند، گفت: هیج کشوری در شورای امنیت تلاش نکرد که جنگ متوقف شود، اما وقتی که ایران خرمشهر را آزاد کرد همه کشور‌ها در تلاش بودند جنگ را متوقف کنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار