امیر سرتیپ واحدی مطرح کرد؛

نقش ویژه نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر/ حماسه انهدام پل اروند نشان از شجاعت، دقت و ایمان خلبانان ایران اسلامی دارد

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تشریح نقش ویژه نیروی هوایی ارتش در حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: حماسه انهدام پل اروند نشان از شجاعت، دقت و ایمان خلبانان نیروی هوایی ارتش دارد.
کد خبر: ۵۹۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷ - 24May 2023

نقش ویژه نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر/حماسه انهدام پل اروند نشان از شجاعت، دقت و ایمان خلبانان ایران اسلامی داردبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، اماکن و مراکز رزمی، عملیاتی نوسازی و بهسازی شده این یگان را افتتاح کرد.

امیر سرتیپ واحدی در جمع کارکنان پایگاه شهید لشگری، با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد اظهار کرد: خلبانان نیروی هوایی ارتش در آزادسازی خرمشهر نقش ویژه‌ای داشتند و بیش از ۱۳۰ سورتی پرواز برای بمباران مواضع دشمنان، ۹۰۰ سورتی پرواز کَپ و اسکرامبل و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سورتی پرواز ترابری و پشتیبانی انجام دادند. همچنین ۵۵ فروند هواپیمای دشمن توسط پدافند هوایی سرنگون شد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش در پشتیبانی از یگان‌های نیروی زمینی، در عملیات بیت‌المقدس حضوری موفق داشت و با انهدام پلِ شناور تدارکاتی و استراتژیکی شناور عراقی‌ها بر روی اروندرود که توسط مرحوم اسکندری و پیشکسوت عزیز زمانی انجام شد بیش از ده‌ها هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی توسط رزمندگان ایران اسلامی به اسارت درآمدند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره اینکه آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام در یک عملیات شبیه سازی شده با ۳۵ سورتی پرواز، یک پل شبیه پل اروند را منهدم کرده بودند، خاطر نشان کرد: خلبانان نخبه و تیز پرواز ما در همان اولین پرواز موفق به انجام این کار شدند و این حماسه بزرگ نشان از شجاعت، دقت و ایمان خلبانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار