استاندار آذربایجان شرقی:

اطاعت از ولایت با آزادی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام متجلی و متبلور شد

خرّم گفت: آزادی خرمشهر موجب شد که اطاعت از ولایت توسط رزمندگان اسلام متجلی و متبلور شود.
کد خبر: ۵۹۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ - 24May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «عابدین خرّم» استاندار آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه سوم خرداد ماه، در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه روز سوم خرداد روز مقاومت، پایداری، ایثار، و بروز سلحشوری یک امت است، اظهار داشت: خرمشهر تا سوم خرداد سال ۱۳۶۱، حدود ۵۸۷ روز در اسارت دشمن بود، دشمنانی که آن روز از مرزها عبور کردند و بر مردم ایران تاختند و خرمشهر را با حضور خیل عظیمی از رزمندگان ارتش و سپاه و نیروهای مردمی بعد از ۴۰روز مقاومت به اشغال خود درآورند.

وی ادامه داد: دشمن آمده بود که برنگردد، در دیوارهای خرمشهر نوشته بودند که آمده‌ایم بمانیم اما رزمندگان اسلام با تبعیت از فرامین الهی امام راحل، برنامه‌ریزی کردند و ملت نیز یکپارچه پشت سر رزمندگان توانستند در سال ۱۳۶۱ پیکره‌ی جدا شده از کشور را با اخلاص و ایمان و با تقدیم کردن خون‌های پاک شهیدان دوباره بر پیکر ایران اسلامی بازگردانند.

وی افزود: روز سوم خرداد روز با عظمتی در تاریخ تقویم ملت ایران است، این روز نقطه عطفی در دفاع مقدس است.

خرّم با اشاره به فرموده‌ی امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: خدای متعال قدرت خود را از آستین رزمندگان مومن و مخلص ایران اسلامی به جهانیان نشان داد، این روز یکی از روزهای به یاد ماندنی شد که استکبار جهانی را با تمام وجود لرزاند و اعتماد به نفس را بر امت اسلامی بازگرداند.

وی با بیان اینکه روز آزاد سازی خرمشهر موجب اعتلای ارزش‌های اسلامی شد، ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند، آزادی سازی خرمشهر صرفا آزادی خاک نیست بلکه فتح ارزش‌ها است، این آزادی موجب وحدت و یکپارچگی همه‌ی نیروهای مسلح شد و با توجه به آیه‌ی شریفه "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ" خداوند نصرتی در اطاعت از ولایت بر رزمندگان نازل کرد.

 وی تصریح کرد: این روز موجب شد قدر این را بدانیم که اگر با هم باشیم نصرت خدا شامل حال ما می‌شود، ملت یکپارچه، آن روز به تبعیت از رزمندگان نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر به جا آوردند.

وی متذکر شد: خدواند روز سوم خرداد عزت، عظمت و موهبت الهی را در پرتو جهاد و شهادت به ملت ایران ارزانی داشت، تا آن روز دشمن می‌گفت که ایران نمی‌تواند، بعد از سوم خرداد گفتند که ایران می‌تواند، و دشمنان ایران برای همیشه ناامید شدند، این روز یک چنین دستاوردها و ویژگی‌هایی داشت که همه‌ی امت با افتخار سرشان را بالا گرفتند و رزمندگان توانستند امکانات وسیع و ادوات جنگی را از دشمنان پس بگیرند.

وی اذعان کرد: امیدوارم از اصحاب سوم خردادی باشیم این اصحاب نشان پایمردی دلاورمردی روزهای سخت این ملت هستند به امید خدا ناممان در دفتر سوم خرداد ثبت شود و در قیامت با شهیدان محشور شویم.

سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم گفت: دشمنان انقلاب در مقابل نظام اسلامی صف آرایی کرده بودند و این فتنه خانمان سوز را طراحی کردند اما به فرماندهی مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) و با وحدت و انسجام، این جنگ به دست رزمندگان به پیروزی رسید و پیروزی خون بر شمشیر در این دوره برای همه تفسیر و تبیین گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار