همایش پیاده روی کارکنان پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مناسبت سوم خرداد

همایش پیاده روی کارکنان گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در این یگان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ - 24May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از قم، همایش پیاده روی کارکنان و سربازان گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

در این همایش، کارکنان و سربازان گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) مسیر ورودی یگان تا یادمان دو شهید گمنام این یگان را پیاده روی کرده و چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد نعمت محسنی زرین فرمانده گروه در پایان این همایش، آزادسازی خرمشهر را حاصل نیروی ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان دانست و تصریح کرد: بعد از غصب خرمشهر توسط رژیم بعث هیچیک از تحلیل گران نظامی فکر نمی‌کردند ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، ولی رزمندگان ما با نیروی ایمان و اعتقاد راسخ همراه با دانش و تخصص نظامی خود توانستند کاری که از نظر خیلی‌ها محال به نظر می‌رسید انجام دهند.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) افزود: عزت و اقتدار ما مرهون خون شهدا و تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌باشد خداوند روح تمام شهدایی که از جان و همه چیزشان گذشتند و این فداکاری‌ها را انجام دادند با اولیاءالله محشور بگرداند و مطمئنا روح بلند آن‌ها باعث شد خرمشهر آزاد شود، وقتی خاطرات و اتفاقات دوران جنگ را از زبان رزمندگان دوران دفاع مقدس میشنویم افتخار می‌کنیم به این بزرگ مردان که در این مملکت فداکاری کرده اند.

امیر محسنی زرین در خصوص درهم شکسته شدن ابهت رژیم بعث در آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: یک فرمانده نظامی در یک نبرد اهدافی را برای خود ترسیم می‌کند و اگر به اهدافش نرسد در واقع شکست خورده است رژیم بعث نیز با هدف فتح یک هفته‌ای تهران جنگ را آغاز کرد، ولی وقتی با مقاومت نیرو‌های مسلح ایران مواجه شد و به هدفش نرسید و شکست خورد، به تسخیر خرمشهر بسنده کرد و خرمشهر را تبدیل به یک دژ کرده بود و حدود دو سال خرمشهر را اشغال کرد و در عملیات بیت المقدس نیرو‌های مسلح ایران توانستند در سوم خرداد خرمشهر را آزاد کنند و ابهت رژیم بعثی را در هم بشکنند.

ارشد نظامی ارتش در استان قم با اشاره به فداکاری و حرکت عظیم ناوگروه ۸۶ ارتش در عرصه بین المللی، تصریح کرد: فداکاری‌هایی زیادی در طول چهل و چهار سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بین المللی انجام شده که نمونه بارز و شاخص آن حرکت ناوگروه ۸۶ بود که توانست دور دنیا را برای اولین بار با موفقیت طی کند و می‌توان گفت فداکاری این عزیزان از جنس فداکاری و مقاومت ارتشیان در حماسه آزادسازی خرمشهر می‌باشد.

همایش پیاده روی کارکنان پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مناسبت سوم خردادهمایش پیاده روی کارکنان پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مناسبت سوم خردادهمایش پیاده روی کارکنان پدافند هوایی حضرت معصومه (س) به مناسبت سوم خرداد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار