معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم (عج):

لزوم اقدام عملی در راستای آزادسازی خرمشهرهای آینده

«زارع» با اشاره به لزوم اقدام در راستای تحقق چشم‌انداز انقلاب گفت: اگر در آن زمان هشتاد میلیون نفر فریاد می‌زدند که خرمشهر باید آزاد شود هیچ اتفاقی نمی‌افتاد چراکه آزادسازی خرمشهر نیازمند تمرکز، برنامه‌ریزی، سازماندهی، خلق تکنولوژی بود تا تدبیر امام تحقق یابد.
کد خبر: ۵۹۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ - 25May 2023

لزوم اقدام عملی در راستای آزادسازی خرمشهرهای آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «ساسان زارع» معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم (عج) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به ماهیت آزادسازی اظهار داشت: آزادسازی نیازمند تفکر، جبهه، یگان، طراحی‌ عملیات، منطق و شب‌بیداری‌ها است.

وی تصریح کرد: در جمهوری‌اسلامی، در برخی عرصه‌ها به یک دامنه تمدنی رسیده‌ایم لذا
تمدن‌سازی یعنی ارائه الگوی بومی الهام‌بخش و قابل قبول که این تمدن‌سازی را در حوزه دفاع، امنیت، زیرساخت، استقلال سیاسی و ... شاهد هستیم.

معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم(عج) با اشاره به بسترسازی ظهور به عنوان فلسفه وجودی جمهوری‌ اسلامی عنوان کرد: هر سیستمی نیازمند اهدافی است که در صورت عدم تحقق آن اهداف، ابتر خواهد ماند لذا رهبر‌ معظم انقلاب می‌فرمایند بسترسازی ظهور چیزی جز تمدن‌سازی نوین ایرانی اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در بُعد سخت‌افزاری و ضعف عملکرد در حوزه نرم‌افزاری اعم از عدالت‌اجتماعی، فسادستیزی، سبک‌زندگی، معنویت، مسائل‌اجتماعی و ... هستیم ادامه داد: نخبگان کشوری فارغ از جریان غربگرا و انقلابی صرفاً به دنبال بازگو‌کردن و بازنمایی آسیب‌ها هستند لذا اگر جریان نخبه انقلاب‌ اسلامی نتواند پاسخ روشنی به این مشکلات دهد هیچ امیدی به ترسیم افق رهبری در جامعه وجود نخواهد داشت.

معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: اگر در آن زمان هشتاد میلیون نفر یک‌ صدا فریاد می‌زدند که خرمشهر باید آزاد شود هیچ اتفاقی نمی‌افتاد چراکه آزادسازی خرمشهر نیازمند تمرکز، برنامه‌ریزی، سازماندهی، خلق تکنولوژی بود تا تدبیر امام(ره) تحقق یابد.

زارع با بیان اینکه ولایت‌‌فهمی مقدمه ولایت‌مداری است افزود: حاج قاسم عزیز در سال‌های پایانی عمر بابرکتشان بر مطالعه کتاب الغارات تاکید فراوانی داشت، این کتاب در رابطه با ماجرای یک سال و نیم حکومت حضرت علی(ع) پس از جنگ نهروان است که خلاصه این کتاب در این شرایط کشور یعنی اگر جامعه مومن و متعهد روز به‌درستی ولی زمان را درک و به‌هنگام عمل نکند عنان و زمام از ولی‌امر نیز سلب خواهد شد.

وی به تحقق چشم‌انداز ولایت‌فقیه در این راستا اشاره کرد و گفت: این دیدگاه در صورتی محقق خواهد شد که شاهد احساس مسئولیت و یک حرکت عمومی توسط بخش زیادی از جامعه نسبت به یک‌ مسئله و سرعت‌بخشی و نظم‌دهی به سوی چشم‌انداز و نقش‌آفرینی جوان مومن متعهد انقلابی باشیم.

معاون قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم (عج) در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی، ارائه‌ راهکار و پیگیری این مسئله در مدیریت جوانان به گفته رهبر انقلاب بر‌عهده جریان حلقه‌های میانی، مجربین و پیشکسوتان در میدان است که متاسفانه به دنبال افزایش این ظرفیت نیستند در حالی که نیازمند ایجاد یک ارتباط مستمر با مردم در حوزه‌های مختلف توسط جوانان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها