به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسمی با حضور جمعی از رزمندگان کرمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمعی از رزمندگان ،جانبازان و فرهنگیان در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ - 25May 2023

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسمی با حضور جمعی از رزمندگان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «رضا رضایی» مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر قهرمان در عملیات بیت المقدس، کمر دشمن را شکست و تاریخ جنگ و جریان جنگ را عوض کرد.

وی با بیان اینکه رژیم بعث عراق حمله خود را به کشور ما آغاز کرد و در فاصله کمتر از یک ماه نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر از خاک ایران را اشغال کرد افزود: این پیشروی چنان سریع بود که این حس و خیال خام را برای متجاوزان ایجاد کرد که می توانند به زودی خوزستان را از ایران جدا کنند و به پیشروی های خود ادامه دهند.

رضایی با بیان اینکه صدام تا دندان مسلح بود و همه کشورها او را حمایت می کردند خاطر نشان کرد: رژیم بعثی در مقابل تعدادی انسان از خود گذشته و فداکار زمین گیر شد و بعد از مدت ها صدام مجبور به پذیرش قطعنامه ۵۹۷ شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه باید قدر امنیت و آرامش کنونی کشور و کسانی که آن را ایجاد کردند افزود: باید بدانیم چه کسانی رفتند، بدن‌هایشان تکه تکه شد تا ما امروز سربلند بمانیم.

 رضا رضایی با بیان اینکه در این دنیای پر تلاطم و منطقه بسیار حساس استراتژیک جنگ های متعددی رخ داده و خواهد داد گفت: این واقعیتی است که «آزموده را آزمودن خطاست» دشمن باید باید بدانند ایران با بقیه کشورها فرق می کند.

مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمعی از رزمندگان ،جانبازان و فرهنگیان و خانواده آنها شامگاه سوم خردادماه ۱۴۰۲ در کانون اندیشه اسلامی کرمان برگزار شد.

شایان ذکر است: در این مراسم برنامه های، پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور خادمین آستان قدس رضوی، روایتگری سردار کارنما و همسران جانبازان و سرود دانش آموزی اجرا شد و در پایان از خانواده های رزمندگان و جانبازان عملیات آزاد سازی خرمشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار