به مناسبت سوم خرداد؛

برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس در خاش

به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر شب شعری در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ - 25May 2023

برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس در خاشبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر شب شعری با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران ادارات و جمعی از شاعران برجسته شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش برگزار شد.

«محمد انور ایمانی فرد» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاش در این مراسم اظهار داشت: نسل امروز برای تولید آثار ادبی ارجمند و فاخر با موضوع دفاع ‌مقدس، باید نه تنها تاریخ و فرهنگ دوران دفاع مقدس را بخواند، بلکه تنفس کند. نسل امروز باید حقانیت دفاع مقدس را باور داشته باشد. هر‌گونه ابهام و تشکیک در این موضوع، کار را خراب می‌کند. این خیلی مهم است که منِ شاعر یا نویسنده، باور داشته باشم که جنگ ما از روی زیاده خواهی و کشورگشایی نبود و اینکه ما در برابر یک جنگ تحمیلی از خودمان دفاع کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به دور شدن از آن دوران، برای ادامه حیات شعر دفاع مقدس، شاعران نسل امروز برای سرودن شعری تاثیرگذار در این حوزه، باید ریاضت مطالعه و تحقیق را به جان بخرند. هم مطالعه کتابخانه‌ای و هم تحقیق میدانی. شاعر و نویسنده دفاع مقدس، علاوه بر مطالعه کتاب‌های پژوهشی، باید از چهاردیواری خانه بیرون بزند، به میان مردم جنگ زده برود و از چشم آنها به دنیا نگاه کند.

در ادامه این مراسم شاعران حاضر در جلسه به خواندن اشعار خود در باره ی آزاد سازی خرمشهر ، دفاع مقدس و شهید پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار