برگزاری همایش «حجاب و عفاف فاطمی» با حضور بانوان اهل تسنن کشور در قم

همایش «حجاب و عفاف فاطمی» همزمان با دهه کرامت، با حضور جمعی از بانوان اهل تسنن استان‌های کشور در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ - 25May 2023

برگزاری همایش «حجاب و عفاف فاطمی» با حضور بانوان اهل تسنن کشور در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی با حضور بانوان نخبه و فعال فرهنگی بویژه بانوان اهل تسنن از استان‌های سراسر کشور در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بانو مجتهده «معصومه گل‌گیری» استاد درس خارج حوزه‌های علمیه طی سخنانی با استناد به آیات و روایات، موضوع شخصیت حضرت زهرا (س) و ضرورت تبعیت از اهل بیت (ع) و بزرگان دین در سبک زندگی اسلامی بخصوص موضوع عفاف و حجاب، اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توجه به سابقه پوشش در ادیان مختلف و نیز اهمیت حجاب به عنوان وسیله‌ای برای حفظ شخصیت و وقار زن را مورد اشاره و تاکید قرار دادند.

سخنرانی «فرحنار کرد زابلی» پیرامون حجاب و عفاف و الگو برداری از شخصیت حضرت معصومه (س)، شعرخوانی «رشدیه عالیان» بانوی اهل سنت از هرمزگان در مورد مقام و منزلت و کرامت حضرت معصومه (س) و موضوع حجاب و نیز قرائت دلنوشته توسط «ماهیه سلاق» بانوی اهل سنت در مورد شخصیت کریمه اهل بیت (س) و موضوع حجاب و عفاف، از دیگر بخش‌های همایش بود و در پایان، نامبردگان با اهداء هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

در همایش فوق از بانو مجتهده معصومه گل‌گیری سخنران مراسم، سیده زهره برقعی رییس جامعه الزهرا (س) به جهت همکاری در برگزاری اردوی تقریبی بانوان اهل سنت، محدثه جعفری مجری همایش که اجرای دو همایش مشابه در کردستان و تهران را نیز بر عهده داشت، طهورا عربی فرزند شهید مدافع حرم علی اکبر عربی از لشکر ۱۷ قم، سیده فاطمه امیری فرزند شهید مدافع حرم سید جعفر حسینی از لشکر فاطمیون و فاطمه گرگانی دختر اهل سنت و دکلمه خوان همایش نیز تقدیر شد.

این مراسم با حضور متبرک پرچم حرم امام علی بن موسی الرضا(ع) همراه بود؛ همچنین گروه سرود فطرس، سرودی را با حال و هوای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اجرا کرد.

سومین همایش حجاب و عفاف فاطمی با همت و همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعه الزهرا (س) حوزه علمیه خواهران قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بسیج جامعه زنان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها