مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

۲ هزار دانشجو امسال در کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس حضور یافتند

«موسوی» گفت: در سال تحصیلی جاری دو هزار دانشجو امسال در کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس حضور یافتند.
کد خبر: ۵۹۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲ - 25May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار سید «شمس‌الدین موسوی» امروز در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یک نقطه عطف در تاريخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس زمینه اتحاد ارتش و سپاه را فراهم کرد، اضافه کرد: این فتح آغازی برای پیروزی در جنگ بود.

موسوی با اشاره به اینکه این ایام همه ساله گرامی داشته می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری در این ایام یک هزار برنامه توسط بسیج، مساجد و دانشگاه برگزار شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رویکرد گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس را در دستور کار دارد، اضافه کرد: در این راستا ۶۰‌ عنوان کتاب و ۲۰ کتاب صوتی در استان زنجان تدوین شده است.

وی با اشاره به تدوین و جمع‌آوری اسناد و کتب موجود در سپاه و جمع‌آوری اطلاعات از خانواده شهدا عنوان کرد: جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از ادارات نیز مورد تاکید این اداره است تا از بین رفتن این اسناد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مصاحبه با خانواده و روحانیون شهدا به میزان ۷۰ درصد انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از مصاحبه با بانوان فعال در هشت سال دفاع مقدس برای تدوین کتاب انجام شده است‌.

وی ادامه داد: همچنین دانشنامه هشت سال دفاع مقدس استانی متشکل از ۴۵۰ مدخل انجام شده است.

موسوی با اشاره به برنامه جدی این اداره برای تکمیل موزه دفاع مقدس انجام شده و این مجموعه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد:بقیه این ساختمان به شرط تامین هزینه تا سال آینده تکمیل شود البته باید از استاندار زنجان به دلیل دغدغه‌مندی قدردانی شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار دانشجو در دوره آشنایی با درس دفاع مقدس حضور یافته‌اند، اظهار کرد: ۲۹ استاد فعال در ۳۹ مرکز تدریس دانشجویان حضور یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار