فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

خرمشهر را به راستی خدا آزاد کرد

«اسماعیلی» گفت: با توجه به شرایط جنگی آن دوران به راستی خرمشهر را خدا آزاد کرد‌.
کد خبر: ۵۹۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 26May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «محمد اسماعیلی» رزمنده هشت سال دفاع مقدس در ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: شعار‌هایی که در دیوار‌های خرمشهر نوشته شده بود حاکی از این بود که دشمن به هیچ‌وجه نمی‌خواستند شهر را ترک کنند.

این رزمنده زنجانی با اشاره به اینکه با وجود موانع موجود در اطراف خرمشهر آزادسازی این شهر مشکل بود، گفت: رزمندگان با روحیه‌ای که سراغ داشتند عملیات بیت‌المقدس را در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مرحله اول این عملیات از غرب کارون به سمت جاده خرمشهر اهواز آغاز شد، گفت: در این عملیات زنجانی‌ها نقش بسیار کلیدی داشتند.

اسماعيلی با بیان اینکه در همه مراحل عملیات بیت‌المقدس زنجانی‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: مرحله دوم عملیات از جاده اهواز – خرمشهر به سمت دژ مرزی آغاز شد و نهایتا دژ سقوط کرد و تسخیر شد که برخی از رزمندگان ما نیز اسیر شدند.

وی با بیان اینکه بعد از یک هفته مرحله سوم عملیات به سمت خرمشهر آغاز شد، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از نیرو‌های عراقی‌ها در داخل خرمشهر بودند و همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» کسانی که داخل خرمشهر می‌جنگیدند دیدند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حالی که همه کشور‌هایی که پشت سر صدام بودند، حمایت کردند تا خرمشهر آزاد نشود، اضافه کرد: خداوند اراده کرد که خرمشهر آزاد شود، خداوند به حدی آن‌ها را تحقیر کرد که حتی نتوانستند مقاومت آن‌چنانی کنند.

فرمانده دوران دفاع‌ مقدس با بیان اینکه دشمنان در دوران ۸ سال دفاع‌ مقدس آمده بودند تا کشور ما را تصرف کنند، ادامه داد: با اراده خداوند در دوران دفاع‌ مقدس دشمنان به اهداف‌شان نرسیدند.

وی با تاکید بر اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد: اگر امروز بعد از دفاع‌ مقدس هیچ کشوری جرات حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارد به دلیل تحقیری است که در دفاع‌ مقدس تجربه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار