عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی:

دفاع مقدس واژه‌های جهاد، مقاومت و شهادت را بازسازی کرد/ حضور مجدد سوریه در اتحادیه عرب نتیجه مقاومت است

فضائلی دفاع مقدس را بازسازی واژه‌های جهاد، مقاومت و شهادت دانست و گفت: زمانی که جنگ آغاز شد از ارتباطات امروز برخوردار نبودیم، اما رزمندگان از بسیاری از روستاهای دورافتاده به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۹۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ - 26May 2023

صبر خانواده‌های شهدا در شکل‌گیری جبهه مقاومت نقش داشته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «مهدی فضائلی» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم نکوداشت مادر شهیدان «امام‌پناهی» و مادر شهیدان «یوسفی» با اشاره به توجه جامعه به مسائل اقتصادی و غفلت از مسائل فرهنگی، اظهار داشت: بسیاری از مسائل اقتصادی کشور ناشی از مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ملموس بودن مشکلات اقتصادی ما را از توجه به فرهنگ باز داشته است، افزود: اگر فرهنگ ما به فرهنگ اصیل و ناب ایرانی اسلامی نزدیک‌تر شود، قطعا به رفع بخش مهمی از مسائل اقتصادی کمک می‌کند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یکی از دستاوردهایی که به مدد انقلاب اسلامی برای جامعه ما حاصل شده را زنده شدن مفاهیم ارزشی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی مفاهیمی را احیا کرد که تا قبل از آن با آنها بیگانه بودیم و یا برداشت تاریخی از آنها داشتیم.

فضائلی تصریح کرد: جامعه ما تا قبل از انقلاب با مقوله جهاد انس و الفتی نداشت و واژه جهاد را تنها در صدر اسلام و صحابه پیامبر (ص) جست و جو می‌کردیم.

وی جهاد و مقاومت و ایثار و فداکاری را از دیگر واژگانی دانست که پس از انقلاب احیا شد و عنوان کرد: قبل از انقلاب شهید و شهادت که از واژگان پرمعنا و جهت‌دهنده و باشکوه ادیان الهی است، در زندگی فردی و اجتماعی ما معنا و مفهوم نداشت، اما با شروع نهضت امام و با آغاز انقلاب اسلامی این واژگان به تدریج احیا شدند و جامعه مجددا این واژگان را در ادبیاتش تکرار کرد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، دفاع مقدس را بازسازی واژه‌های جهاد، مقاومت و شهادت دانست و متذکر شد: زمانی که جنگ آغاز شد از ارتباطات امروز برخوردار نبودیم، اما رزمندگان از بسیاری از روستاهای دورافتاده به جبهه‌ها رفتند و به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: مادرانی که فرزندانشان را تقدیم انقلاب کردند، امروز مانند کوه استوار و مقاوم و صبور هستند؛ اگرچه حتی فکر کردن به مادر شهید بودن نیز سخت است.

فضائلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب علاوه بر دیدارهای متعدد خانواده‌های شهدا با ایشان، شخصا با هزار خانواده شهید دیدار کردند، گفت: رهبر انقلاب به این دیدارها اهتمام ویژه دارند و به تعبیر ایشان اغلب مادران شهدا را مقاوم‌تر و صبورتر از پدران شهدا می‌بینند.

وی احیای مفاهیم ارزشی همچون جهاد و مقاومت و شهادت را دارای ارتباط مستقیم با رشد معنوی کشور دانست و اضافه کرد: جامعه‌ای که مفهوم شهید و شهادت آشنا باشد هرگز در مقابل تمهیدات دشمن کم نمی‌آورد و تن به سازش نمی‌دهد؛ کشورهایی که تن به سازش دادند به مراتب هزینه سنگین‌تری از مقاومت پرداخت کردند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری دستاورد مقاومت را عزت و پیامد سازش را ذلت دانست و خاطرنشان کرد: حضور مجدد سوریه در اتحادیه عرب نتیجه مقاومت است و قطعا جمهوری اسلامی و مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی در خلق این عزت مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه عمق راهبردی جمهوری اسلامی از منطقه فراتر رفته به آمریکای لاتین رسیده است، تصریح کرد: قطره قطره خون شهدا و لحظه لحظه صبر خانواده‌های شهدا در شکل‌گیری جبهه مقاومت نقش داشته است.

فضائلی، به تلاش‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان برای از بین بردن مفهوم جهاد و مقاومت و شهادت و تضعیف این ارزش‌ها در ذهن و دل و روح آحاد جامعه ما اشاره کرد و ادامه داد: یادواره‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های آنان از ارزش‌ها پاسداری می‌کند و به عمیق‌تر شدن و اثرگذارتر شدن و زنده‌تر شدن آنها می‌انجامد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت و تقویت و صیانت از ارزش‌های انقلاب، بیان کرد: مادامی که مفهوم شهید و شهادت زنده است، همه توطئه‌های دشمن نقش بر آب می شود و شکل‌گیری و پایداری و استمرار نظام اسلامی را مرهون رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های شهدا هستیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ارزش‌ها کهنه و فراموش شود، خاطرنشان کرد: مسئولان در نظام اسلامی خدمتگزار مردم هستند، زیرا مردم زمینه‌ساز شکل‌گیری نظام و تداوم آن هستند و لذا مسئولان باید با مردم اتصال و ارتباط داشته باشند و از کارشان گره‌گشایی کنند.

وی مادران شهدا را ام‌البنین‌های زمان دانست و بیان کرد: تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا در جامعه باید باید استمرار داشته باشد و جوانان و نوجوانان با این الگوها و اسوه‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/ سمیه اقدامی

نظر شما
پربیننده ها