واکنش النجباء به فعالیت سیاسی حزب منحله بعث عراق در اردن

رئیس شورای سیاسی جنبش النجباء ضمن حمله شدید به فعالیت سیاسی حزب منحله بعث عراق در اردن، تأکید کرد که بغداد باید روابط خود را با «امان» قطع کند.
کد خبر: ۵۹۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ - 26May 2023

واکنش النجباء به فعالیت سیاسی حزب منحله بعث عراق در اردنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش النجباء عراق، به شدت از فعالیت مجدد حزب منحله بعث در خاک اردن، انتقاد کرد و گفت که باید با این اقدام، مقابله به مثل صورت گیرد.

شبکه النجباء به نقل از الاسدی گزارش داد، پس از اینکه دولت اردن به حزب جنایتکار بعث اجازه فعالیت سیاسی داده است و پس از اظهارات مزدوران بعثی که توهم حکومت مجدد بر عراق را در سر دارند، دقت دیدگاه ما نسبت به رخداد‌های آینده در منطقه مشخص شد.

اردن چندی پیش به حزب بعث عراق اجازه داد که فعالیت خود را در این کشور از سر بگیرند؛ این اقدام، موجب ناراحتی و انزجار در میان مردم و سران عراق شده است.

وی با بیان اینکه در مواضع پیشین خود، تأکید کردیم که نباید با اردن تعامل داشته باشیم، به ویژه در زمینه اقتصادی، تصریح کرد، این مسئله، نشانگر ضعف و قصور سیاستمداران عراق در مدیریت این مسئله است؛ به نحوی که «ذهنیت کسانی را نداشتند که به دنبال منافع عراق هستند، بلکه دنباله‌رو، دستورات آمریکای اشغالگر بودند».

این مسئول النجباء همچنین پیشنهاد کرد که عراق نیز باید پذیرای معارضان اردنی باشد و «با کشوری که جز فرقه‌گرایی و صدور تروریست چیزی از آن ندیدیم، روابط خود را قطع کند».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار