همایش گرامیداشت روز ملی مقاومت و پایداری «دزفول» در قم برگزار شد

همایش ملی چهارم خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری «دزفول» و گرامیداشت طلاب شهید این شهرستان، در سالن همایش امام خمینی (ره) دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ - 26May 2023

همایش گرامیداشت روز ملی مقاومت و پایداری «دزفول» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همزمان با چهارم خرداد روز ملی مقاومت و پایداری «دزفول»، همایش گرامیداشت طلاب شهید این شهرستان شب گذشته با حضور خانواده‌های طلاب دزفولی مقیم قم برگزار شد.

حجت الاسلام «رضایی مهر» دبیر همایش فوق طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره دوهزار و ششصد شهید شهرستان دزفول اظهار داشت: دزفول در دوران دفاع مقدس بار‌ها مورد هجوم و موشک‌باران رژیم بعثی عراق قرار گرفت، اما مردم دزفول با وجود موشک‌باران شدید همچنان مقاومت کردند تا آنجا که آن را با نام شهر موشک‌ها می‌شناسند.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس جنگ سخت درجریان بود، اما امروز ما در جنگ نرم با دشمنان قرار داریم و اعتقادات و ارزش‌های ما مورد هجمه‌های دشمنان قرار گرفته است.

نماینده طلاب دزفولی مقیم قم، حجاب را یکی از عرصه‌های جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: رسالت امروز همه ما باید دفاع از ارزش‌های اسلامی باشد چرا که دشمن بدنبال نفوذ فرهنگی و شبه افکنی در اعتقادات دینی مردم ما است.

سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به پیروزی‌های پی در پی ایران اسلامی برابر جبهه مستکبران اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی شاهد تغییر هندسه قدرت در جهان هستیم.

وی تاکید کرد: ما همواره بر اساس نص صریح قرآن کریم و فرموده حضرت امام (ره) موظف به انجام تکلیف هستیم و در آن صورت است که خداوند بهترین نتیجه‌ها را برایمان رقم خواهد زد.

اجرای همخوانی توسط گروه تواشیح و مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران با شعری پیرامون حماسه دزفول، از دیگر بخش‌های همایش بود.

در این همایش دو کتاب «زخم نارنج» خاطرات شهره خلقتی از امدادگران دزفول در دوران دفاع مقدس و «بلد الصواریخ» از عبدالرضا سالمی نژاد و دربرگیرنده خاطرات شهروندان دزفولی از بمباران شهر، خانه، محله و اداره، از سوی بنیاد چهارم خرداد بین شرکت کنندگان توزیع شد.

بنیاد چهارم خرداد، سال ۱۳۹۶ با هدف تبیین روز ملی مقاومت و پایداری دزفول، مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب کرد و در حال حاضر در چهار شهر تهران، مشهد، اهواز و کرج فعالیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار