فتح خرمشهر، فتح خون/ در اولین یادواره ۲۴۰۰ شهید بخش کن استان تهران مطرح شد؛

سردار نقدی: آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت خداوند است

معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر یوم‌الله و روزی است که قدرت خدا متجلی شد.
کد خبر: ۵۹۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 26May 2023

معاون هماهنگ‌کننده سپاه : آزادسازی خرمشهر روزی است که قدرت خدا متجلی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر و اولین یادواره دو هزار و ۴۰۰ شهید بخش کن استان تهران با اشاره به اینکه همه مردم جهان مدیون فداکاری رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: سالروز آزادسازی خرمشهر یوم الله و روزی است که قدرت خدا متجلی شد.

سردار نقدی افزود: رزمندگانی که از ۱۰ اردیبهشت آن سال عملیات را در گرمای سوزان خوزستان شروع کرده و حدود ۲۰ روز در حال درگیری با دشمن بودند، خسته و مجروح و کم‌تعداد تازه به دروازه‌های خرمشهری که بیش از ۲۰ هزار نیروی آماده‌ی تازه نفس در سنگر‌های مستحکم و پر از مهمات آن بود، رسیدند، اما همه چیز برعکس رخ داد و آن نیرو‌های مجروح و خسته همه آن نیرو‌های تازه نفس و دارای مهمات دشمن را به اسارت درآوردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر از معجزات انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: اگر موسی و هارون یک‌بار بنی اسرائیل را از دریا عبور دادند، موسی و هارون ایرانی‌ها و انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال ده‌ها بار این ملت را از سختی‌ها و مشکلات با موفقیت و پیروزی عبور دادند.

وی با ذکر اینکه امروز جهت پاسداشت یاد شهدا و تقدیر از جانبازان خانواده آن‌ها گرد هم آمده‌ایم، ادامه داد: مهم‌تر از پاسداشت شهدا و تقدیر از رزمندگان و خانواده این عزیزان این است که از این مردان بزرگ درس گرفته و برای رسیدن به نصرت و پیروزی راه و نشان را از آن‌ها بیاموزیم.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به این بیان رهبر معظم انقلاب که خرمشهر‌ها در پیش است، بیان کرد: درسی که امروز از فتح خرمشهر و فداکاری شهدا باید بگیریم این است که یکی از خرمشهر‌های اشغال شده، قلب و ذهن تعدادی از مردم ما است که اسیر تفکرات دشمن در سبک زندگی، حجاب و مسائل‌های اجتماعی شده‌اند، البته باید توجه کرد که همانطور که امام راحل وعده آزادسازی خرمشهر را در گذشته دادند امام امروز ما نیز وعده نصرت و پیروزی در این خرمشهر اشغالی را داده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با اشاره به برخی دلایل اشغال خرمشهر اعم از وجود نفوذی‌ها، غفلت‌ها، دشمن‌ناشناسی‌ها، دست‌کم گرفتن تهدید‌ها و عدم حمایت از رزمندگان در آن زمان، ادامه داد: با وجود مشکلاتی که منجر به اشغال خرمشهر بود مسائلی موجب شد دشمن در این نبرد شکست بخورد که مهم‌تر از همه آن‌ها آن‌ها ایمان به درستی راه رزمندگان و مردم، توکل و ایمان به نصرت الهی و تلاش همگانی بود.

سردار نقدی ضمن اشاره به این بیان رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ خرمشهر‌ها با تنبلی و سستی آزاد نمی‌شود، تصریح کرد: نباید فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حساسیت و دقت مردم در راستای حل معضلات اجتماعی کم شوند؛ ما باید در حل این معضلات با صبر و برنامه عمل کنیم و به‌عنوان مثال در مواجهه با توهین دیگران عصبانی و مأیوس نشویم.

وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه زنان در تبیین شبهات موجود بیان کرد: ما معتقدیم اسلام و قوانین آن بر حق است و اگر تفاوتی در ارث و دیه و تفاوت بین زن و مرد وجود دارد بر اساس حساب و کتاب سعادت بشر است و در آن خطا و اشتباه وجود ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با ذکر اینکه در وضعیت فعلی راه رفته غرب پیش روی ما است، گفت: اگر در بیست سال گذشته می‌خواستیم حقانیت اسلام در مواجهه با تفکر غرب را به اثبات برسانیم کارمان از امروز سخت‌تر بود و باید با منطق و استدلال بیشتری بحث می‌کردیم، اما امروز نتایج تفکر غرب پیاده شده است؛ به‌عنوان مثال امروز رشد جمعیت در اروپا منفی است چراکه آن‌ها به یک نوع سبک زندگی رو آورده‌اند که بر فرض مثال نگهداری از یک سگ و گربه را به داشتن فرزند ترجیح می‌دهند یا در انگلستان به خاطر گرایش مردم به تنهایی پرهیز از زندگی مشترک و خانواده «وزارت تنهایی» تشکیل می‌شود.

سردار نقدی با اشاره به اینکه در غرب زن‌ها مجبورند جهت سرپرستی فرزندانی که مردان آن‌ها در قبال آن فرزندان هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرند، روزانه به انجام کار‌های سختی بپردازند، بیان کرد: وقتی بشر می‌خواهد قوانین الهی را در قبال روابط زن و مرد کنار بگذارد و برای خودش قانون وضع کند ببینید به چه بدبختی‌هایی منجر می‌شود و به‌طور مثال برای دفاع از زن، زن را بیچاره می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه در آزادی خرمشهر مردم در محور بودند و در صورت پای کار نبودن مردم، نیرو‌های مسلح مطلقاً نمی‌توانستند به چنین پیروزی بزرگی دست پیدا کنند، گفت: مردم باید برای پیروزی خرمشهر‌های امروز هم با برنامه و صبوری ورود کنند البته به زعم من در دنیای کنونی راه میانبری هم برای عبور از این مشکلات وجود دارد و آن سرنگونی هرچه سریع‌تر رژیم صهیونیستی و مرکز بهائیت و انواع فرقه‌های خود ساخته و مراکز فحشای عالم به‌عنوان منشأ این مشکلات و انحرافات است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار