نماینده ولی فقیه در سمنان:

شناسایی دشمن اصلی دنیای اسلام، در صحنه بزرگ حج از بخش‌های دنیوی حج است

«مطیعی» گفت: شناسایی دشمن اصلی دنیای اسلام، شناخت نقشه‌های استکبار و صهیونیسم در صحنه بزرگ حج به همراه تبادل افکار و اندیشه، از دیگر بخش‌های دنیوی حج است تا از این حرکت سالانه مسلمانان لرزه بر اندام دشمن بیفتد.
کد خبر: ۵۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 26May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار داشت: رییس جمهور طی ٢٠ ماه فعالیت ١١ سفر خارجی داشت و در ١۴ سفر مسوولان بلندمرتبه دیگر کشور‌ها به ایران سفر داشتند که طی این سفر‌ها ارتباطات تقویت شد.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور که در آن تعریف مجددی از اصول سه‌گاه عزت، حکمت و مصلحت، ارایه شد، تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه‌های جامع و بلندمدت با کشور‌های چین، روسیه و ترکیه، بخشی از تحقق نظام‌نامه سیاسی از سوی دوت سیزدهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحکیم سه اصل عزت، حکمت و مصلحت برای سیاست خارجی ترسیم کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری سفر‌های خارجی و ارتباطات تجاری و اقتصادی برای داخل کشور مفید فایده است و بخشی از مسایل و مشکلات را برطرف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فعالیت سال آخر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایندگان این بود که نمایندگان سال آخر را برای تبلیغات نگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به جایگاه ویژه نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و موثربودن آن‌ها در قانونگذاری و نظارت، گفت: مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس بدون توجه به انتخاب شدن یا انتخاب نشدن در انتخابات اسفند فعالیت کنند، زیرا آنچه باقی می‌ماند رضایت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: در مدت باقیمانده نمایندگان نگذارند وجاهت طلبی روی اقداماتشان اثر بگذارد و در اقدامات و صحبتهایشان روی رای آوری مجددشان محاسبه نداشته باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن موسم حج و اعزام ۲ کاروان از استان سمنان تاکنون به سرزمین وحی، افزود: حج از شعائر اسلامی است و باید آنطور که از ما خواستند حج را ابراهیمی برگزار کنیم. منافع مادی و معنوی یا دنیوی و اخروی باید در حج مدنظر باشد.

امام جمعه سمنان منافع حکومتی و سبک زندگی را بخش دنیوی حج بیان و اضافه کرد: شناسایی دشمن اصلی دنیای اسلام، شناخت نقشه‌های استکبار و صهیونیسم در صحنه بزرگ حج به همراه تبادل افکار و اندیشه، از دیگر بخش‌های دنیوی حج است تا از این حرکت سالانه مسلمانان لرزه بر اندام دشمن بیفتد.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز فعالیت‌های حج بر انس و تقرب الی‌الله در مسایل معنوی و اخروی حج، ابراز داشت: حجاج خود را سفیر جمهوری اسلامی و شیعیان بدانند، زیرا مسلمانان جهان جمهوری اسلامی را اقتدار خود می‌دانند و دستاورد‌های این نظام را مانند دستاورد‌های هسته‌ای افتخار مسلمانان جهان قلمداد می‌کنند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم نگاه فراسرزمینی و فراملیتی مسلمانان به حج اشاره کرد و افزود: معنویت ماه‌های ذی القعده و ذی الحجه برای همه مؤمنان است و فقط برای حج‌روندگان نیست، زیرا این ماه‌ها ماه‌های استغفار است و فضائلی دارد که برای همه باید مورد توجه باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز ولادت امام رضا (ع) در تبیین جایگاه معنوی و آثار زندگی حضرت ثامن الائمه (ع) گفت که ماییم و معارف امام رضا (ع). اجرای مظاهر و زیارت حضرت خوب است، ولی بهره مندی از معارف ناب ائمه اطهار (ع) به ویژه معارف رضوی نباید بر زمین بماند.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و محافل از این دست و همچنین استفاده از استادان برای تبیین معارف رضوی و برکات زندگی حضرت ثامن الائمه (ع) را بخشی از دلدادگی و معرفت‌آموزی دانست و ادامه داد: اگر پایه نشر علوی و رضوی در جامعه محقق شود، رسالت ما در این دنیا مشخص می‌شود.

وی با اشاره به دهه کرامت ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت حضرت امام رضا (ع) و برگزاری محافل در اشاعه فرهنگ رضوی، افزود: این اقدام‌ها قابل قدردانی است.

امام جمعه سمنان در تبیین چهار مرحله اساسی در تاریخ تشیّع از سال ١١ تا ٢۶۰ هجری قمری، گفت: از زمان شهادت امام حسین (ع) تا سال ١۴٠ هجری قمری و در زمان امام رضا (ع) طبق دستور کار ائمه، عمق فکری برای شیعه ایجاد شد.

وی درباره ٢٠ سال حضور امام رضا (ع) دوره‌ای در خلافت هارون عباسی که امام چراغ‌خاموش مبارزه می‌کردند تا زمان مامون عباسی و پنج سال آخر عمر حضرت، بیان کرد: این دوره دوره‌ای بود که شیعیان با برپایی نهضت‌هایی برابر عباسیان ایستادگی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، به هدف‌های مامون عباسی از تعیین امام رضا (ع) به عنوان ولیعهد اشاره کرد که برچیدن ۲ عنصر قداست و مظلومیت شیعه بود و خاطرنشان کرد: در زمان امام رضا (ع) مامون عباسی به دنبال از بین بردن این عناصر شیعه بود و دیگر هدف مامون عباسی کنترل حضرت، قطع ارتباط مردم با امام، و ایجاد حیثیت معنوی برای خودش بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه شیعه از بین رفته بود اگر تدبیر امام رضا (ع) نبود، تاکید کرد: حضرت با اعلام نارضایتی و فقدان پذیرش ولایتعهدی و سپس پرهیز از پذیرش هرگونه مسوولیت در عزل و نصب ها، این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در مذاکرات با ادیان و نحله‌های مختلف، مبانی اسلام و تشیع را توسعه دادند و آنچه در گذشته میسر نبود، با این اقدام حضرت محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار